Hej, Jag har en Lilla Frö med drag som tätningslisten till påfyllningluckan spricker konstant på samma ställe. Just vid sotluckan. Det verkar vara för tight mellan så den smälter i limmet och delar sig.
Är det någon här inne som har en sån kamin som kan ladda upp en bild på avståndet mellan sotluckan och tätninglisten? Sökt på google men kan ej hitta någon bild. Skulle uppskattas
Är det någon här inne som har en sån kamin som kan ladda upp en bild på avståndet mellan sotluckan och tätninglisten? Sökt på google men kan ej hitta någon bild. Skulle uppskattas
Produkter som diskuteras: "tätningslisten"

Tätningslister
Tätningslister är viktiga för att skapa en lufttät och ibland även vattentät försegling i diverse konstruktioner och installationer. De används ofta i dörrar, fönster, och andra utrymmen där det kan finnas risk för läckage eller drag.
Läs mer
Inte riktigt säkert på hur du menar, men här kommer en bild i alla fall.T Tronxy skrev:Hej, Jag har en Lilla Frö med drag som tätningslisten till påfyllningluckan spricker konstant på samma ställe. Just vid sotluckan. Det verkar vara för tight mellan så den smälter i limmet och delar sig.
Är det någon här inne som har en sån kamin som kan ladda upp en bild på avståndet mellan sotluckan och tätninglisten? Sökt på google men kan ej hitta någon bild. Skulle uppskattas![]()

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyvärr är det made in china kaminerT Tronxy skrev:Hej, Jag har en Lilla Frö med drag som tätningslisten till påfyllningluckan spricker konstant på samma ställe. Just vid sotluckan. Det verkar vara för tight mellan så den smälter i limmet och delar sig.
Är det någon här inne som har en sån kamin som kan ladda upp en bild på avståndet mellan sotluckan och tätninglisten? Sökt på google men kan ej hitta någon bild. Skulle uppskattas![]()
Tillverkad 2023.H he-peter skrev:
-Matarmotorn trasig
-Trasig pelletsförråd(pop nitar trasiga) efter installation. Inget jag visste om, installatören lämnade det så. Brann fruktansvärt dåligt i kaminen.
Listen gått sönder 3 ggr sen installation.
Sen inte kaminens fel men köpte 2 pallar scandbio vilket har brunnit som skit. Får tömma koppen två ggr per dygn oavsett inställning. Provade vidas pellets och då har jag kunnat elda i 3 dygn utan att behöva tömma
Mars 2023 det har bra varigt problem det gick inte att ställa in den sluta med att rökgasfäkten brann kortis i linningarna säkringarna gick och en mosfet drivar på moderkort i kamin så min går bara på fullfart och ingen vill ta ansvarH he-peter skrev:
Super tråkigtT Tronxy skrev:Tillverkad 2023.
-Matarmotorn trasig
-Trasig pelletsförråd(pop nitar trasiga) efter installation. Inget jag visste om, installatören lämnade det så. Brann fruktansvärt dåligt i kaminen.
Listen gått sönder 3 ggr sen installation.
Sen inte kaminens fel men köpte 2 pallar scandbio vilket har brunnit som skit. Får tömma koppen två ggr per dygn oavsett inställning. Provade vidas pellets och då har jag kunnat elda i 3 dygn utan att behöva tömma