Hej, Jag har en Lilla Frö med drag som tätningslisten till påfyllningluckan spricker konstant på samma ställe. Just vid sotluckan. Det verkar vara för tight mellan så den smälter i limmet och delar sig.

Är det någon här inne som har en sån kamin som kan ladda upp en bild på avståndet mellan sotluckan och tätninglisten? Sökt på google men kan ej hitta någon bild. Skulle uppskattas :)

T Tronxy skrev:
Hej, Jag har en Lilla Frö med drag som tätningslisten till påfyllningluckan spricker konstant på samma ställe. Just vid sotluckan. Det verkar vara för tight mellan så den smälter i limmet och delar sig.

Är det någon här inne som har en sån kamin som kan ladda upp en bild på avståndet mellan sotluckan och tätninglisten? Sökt på google men kan ej hitta någon bild. Skulle uppskattas :)
Inte riktigt säkert på hur du menar, men här kommer en bild i alla fall.

Närbild av en del av en metallkonstruktion med skruv, intill en behållare som innehåller träpellets.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

H he-peter skrev:
Inte riktigt säkert på hur du menar, men här kommer en bild i alla fall.

[bild]
Tack, likadant som min. Bara skumt att limningen lossnar så ofta på min

Såhär blir det på min

• Närbild på en person som lyfter gummipackning på metalldel.
    Skapa konto
  • Metallkomponent med skruv och slits, del av ett byggprojekt på grå bakgrund.
    Skapa konto
T Tronxy skrev:
Såhär blir det på min
Jag har inte upplevt något helst problem. Har inte även tänkt på det. Min är ca. 2 år gamal. Installerat December '22.

Har rätt så låga rökgastemperatur. Brukar ligga mellan 80 ich 90 grader.

Okej, mina ligger på 180 ca

T Tronxy skrev:

Tyvärr är det made in china kaminer

P Pelle St skrev:
Tyvärr är det made in china kaminer
Med facit i hand skulle jag inte köpt denna kamin. Extremt dålig kvalité för sitt pris

T Tronxy skrev:
Med facit i hand skulle jag inte köpt denna kamin. Extremt dålig kvalité för sitt pris
Få jag fråga, när är din Lilla Frö tillverkad?

Vilka fler problem har du haft?

Eller allmänt känsla?

H he-peter skrev:

Eller allmänt känsla?
Tillverkad 2023.

-Matarmotorn trasig
-Trasig pelletsförråd(pop nitar trasiga) efter installation. Inget jag visste om, installatören lämnade det så. Brann fruktansvärt dåligt i kaminen.
Listen gått sönder 3 ggr sen installation.

Sen inte kaminens fel men köpte 2 pallar scandbio vilket har brunnit som skit. Får tömma koppen två ggr per dygn oavsett inställning. Provade vidas pellets och då har jag kunnat elda i 3 dygn utan att behöva tömma

H he-peter skrev:

Eller allmänt känsla?
Mars 2023 det har bra varigt problem det gick inte att ställa in den sluta med att rökgasfäkten brann kortis i linningarna säkringarna gick och en mosfet drivar på moderkort i kamin så min går bara på fullfart och ingen vill ta ansvar

T Tronxy skrev:
Tillverkad 2023.

-Matarmotorn trasig
-Trasig pelletsförråd(pop nitar trasiga) efter installation. Inget jag visste om, installatören lämnade det så. Brann fruktansvärt dåligt i kaminen.
Listen gått sönder 3 ggr sen installation.

Sen inte kaminens fel men köpte 2 pallar scandbio vilket har brunnit som skit. Får tömma koppen två ggr per dygn oavsett inställning. Provade vidas pellets och då har jag kunnat elda i 3 dygn utan att behöva tömma
Super tråkigt

P Pelle St skrev:
Mars 2023 det har bra varigt problem det gick inte att ställa in den sluta med att rökgasfäkten brann kortis i linningarna säkringarna gick och en mosfet drivar på moderkort i kamin så min går bara på fullfart och ingen vill ta ansvar
Super tråkigt

Tomture61
T Tronxy skrev:
Såhär blir det på min
Sista bilden tycker jag ett fäste (påsvetsat) ser krokigt / snett ut .
Plåten hamnar då för nära tätningslisten .

Tomture61 Tomture61 skrev:
Sista bilden tycker jag ett fäste (påsvetsat) ser krokigt / snett ut .
Plåten hamnar då för nära tätningslisten .
Fogen i hörnet tyder samma håll.

Närbild av hörnfog med synliga skruvar och pilar som markerar riktningen i ett byggprojekt.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.