Hej alla,

Var idag och köpte en ny spotlight lampa. Då jag ej kopplat på en lamppropp för spotlights tidigare så förstod jag ej att respektive lampas sladd hade "kopplats" ihop till en enskild sladd som jag sedan borde ha kopplat min lamppropp med.

I min iver så klippet jag därför sönder krympslangen då jag trodde det var där sladdarna från lampproppen skulle kopplas ihop.

Bifogat ser ni bild på mitt misslyckande. Är det möjligt att rädda detta med eltejp?

Det jag är rädd för är att den exponerade plastbiten ska göra lampan strömförande

• En spotlightlampa med felaktigt avklippta kablar och skadad krympslang inuti lampskärmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eltejp funkar väl men bättre att skaffa krympslang så vet man att det sitter fast.

Min snabba googling kring krympslang är att de kräver värmelampa, kan man lösa själva krympningen med hjälp av något annat? Enda vi har hemma som kan generera någon form av högre värme är tjejens plattång alternativt hårfön.

Hårfön kan fungera, även tändare eller tändstickor om man är försiktig och flyttar lågan hela tiden.

Toppen, tack för svar! Får bli att smita förbi kjell och company imorgon och köpa krympslang!

• Gilla
Bjober
  • Laddar…
S
B Bowsi skrev:
Toppen, tack för svar! Får bli att smita förbi kjell och company imorgon och köpa krympslang!
prova krymp en bit med tändare först så du ser hur fort den bränner :)

• Gilla
Bowsi
  • Laddar…
Cigarettändare är standardverktyget för krympslang vid små enstaka jobb.
Värm över eller i lågan, båda teknikerna funkar. Viktigt att hela tiden röra lågan, svep in och ut ur lågan för att reglera temperaturen.

B Bowsi skrev:
Min snabba googling kring krympslang är att de kräver värmelampa, kan man lösa själva krympningen med hjälp av något annat? Enda vi har hemma som kan generera någon form av högre värme är tjejens plattång alternativt hårfön.
Hårfön fungerar utmärkt.

Testa på en lös bit krympslang först så du lär dig tekniken.

Det behövs ingen krympslang, eltejp, etc runt/över ändhylsan, det kan vara så som det är.

• Gilla
udihow och 1 till
  • Laddar…
B Bowsi skrev:
Min snabba googling kring krympslang är att de kräver värmelampa
Konstig googling eller dålig faktagranskning.....

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.