Hej alla,
Var idag och köpte en ny spotlight lampa. Då jag ej kopplat på en lamppropp för spotlights tidigare så förstod jag ej att respektive lampas sladd hade "kopplats" ihop till en enskild sladd som jag sedan borde ha kopplat min lamppropp med.
I min iver så klippet jag därför sönder krympslangen då jag trodde det var där sladdarna från lampproppen skulle kopplas ihop.
Bifogat ser ni bild på mitt misslyckande. Är det möjligt att rädda detta med eltejp?
Det jag är rädd för är att den exponerade plastbiten ska göra lampan strömförande
Var idag och köpte en ny spotlight lampa. Då jag ej kopplat på en lamppropp för spotlights tidigare så förstod jag ej att respektive lampas sladd hade "kopplats" ihop till en enskild sladd som jag sedan borde ha kopplat min lamppropp med.
I min iver så klippet jag därför sönder krympslangen då jag trodde det var där sladdarna från lampproppen skulle kopplas ihop.
Bifogat ser ni bild på mitt misslyckande. Är det möjligt att rädda detta med eltejp?
Det jag är rädd för är att den exponerade plastbiten ska göra lampan strömförande
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Hårfön fungerar utmärkt.B Bowsi skrev:
Testa på en lös bit krympslang först så du lär dig tekniken.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vad finns det för insektsnät som inte fåglarna hackar sönder?
Byggmaterial & Byggteknik -
Janfire flex a är elspiral sönder igen ??
Ved, Pellets, Flis -
Långa ändhättor / krympslangar? Vart hittar man dessa?
El -
Transtema klippte sönder min fiberkabel
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Kommunen klippte sönder mina Syrener!
Juridik