Vi har anlitat hantverkare för att bla lägga golvvärme och klinkers i vår hall. Vi har sedan tidigare köpt plattorna själva. När plattorna var på plats och fogen klar upptäckte vi att det var en mängd små märken på plattorna. Vi fick nya plattor från affären där vi köpt dem (de sa att de ev var ngt dåligt paket vi fått) och hantverkarna gick med på att byta ett antal. Men till saken är nu att vi nu upptäckt att även de nya plattorna här märken i sig. Det har uppkommit efter, för vi kollade jätte noga då vi skulle byta. Vad gör vi nu? Hantverkarna har ju gjort sitt, var snälla och bytte i första omgången. Från affären fick vi nya men det hjälper ju inte när även dessa gått sönder? Är rädd att det bara kommer gå sönder mer och mer... Vem bär ansvaret för detta? Vem ska vi vända oss till?

T
Bild?

T tank77 skrev:
Bild?
Nahaufnahme eines gefliesten Bodens mit deutlichen Fugen und variierender Textur der Fliesen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har märkena uppkommit då ni använt golvet?

R RiKr skrev:
Har märkena uppkommit då ni använt golvet?
Det måste det ha gjort, kan inte svara på när. Bara att de inte var där från början. Inte kan väl en platta vara så ömtålig så man inte kan gå på den?

Jag öppnade och zoomade på bilden men lyckas inte se ett enda märke. Är det sprickor menar ni eller repor i ytan? Går man med skor och det fastnat sten eller så under så blir det ju repor. (Säger inte att så är fallet här).

Markeringstejp på betongyta som visar en rät linje för byggprojekt.
Skapa konto

Närbild på betongyta med små urgröpningar markerade med vita cirklar vid kanten av kakelplattor.
Skapa konto
Nej inga sprickor eller repor utan små urgröpningar eller hur man förklarar. Är precis i kanterna.
C C.Lundin skrev:
Jag öppnade och zoomade på bilden men lyckas inte se ett enda märke. Är det sprickor menar ni eller repor i ytan? Går man med skor och det fastnat sten eller så under så blir det ju repor. (Säger inte att så är fallet här).

Sådär kan det "fläka" om man sågar utan vatten, för snabbt eller med dålig klinga. Men jag gissar att plattorna är sågade i fabrik och att något har hänt där.
Det bör ni kunna reklamera till affären, är ju inte meningen att plattorna ska gå sönder hur som helst. Särskillt inte efter läggning och fogning.

Om reklamationen går igenom får tillverkare/ affären stå för nya plattor och för arbetet enligt mig.

F.Taleman F.Taleman skrev:
Sådär kan det "fläka" om man sågar utan vatten, för snabbt eller med dålig klinga. Men jag gissar att plattorna är sågade i fabrik och att något har hänt där.
Det bör ni kunna reklamera till affären, är ju inte meningen att plattorna ska gå sönder hur som helst. Särskillt inte efter läggning och fogning.

Om reklamationen går igenom får tillverkare/ affären stå för nya plattor och för arbetet enligt mig.
Det märkliga är att det blev så på de ”nya” oxå. De första vi köpte var för ett antal år sedan. Därför sa de att det inte gick att reklamera ( det hade gått för lång tid) så vi fick nya gratis (plattan finns kvar i sortimentet) och så händer det på dessa oxå!!! Vi beskyllde först hantverkarna att det var de som gjort ngt... känns så himla dumt alltsammans. Tror du att man kan komma någon vart om man reklamerar?

Okej, jo då är det ju lite knepigare men dom nya är ju just nya och då borde ju "garantin" gälla. Är det på många plattor? Kan även se ut så där om man tappar något på plattan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.