Byggahus.se

Klinker/Trägolv

1. J
    Medlem · 36 inlägg

jerobe

Medlem
    hej! Vi har tänkt dela köksgolvet med klinker vid arbetsbänken och sedan "skeppargolv" vid matplatsen. det jag vill ha är björktiljeparkett med svarta/gråa fogar. V'ilket klinker blir snyggast? Det är bokkök med svarta/rostfria vitvaror, vitt kakel. Alla förslag mottages tacksamt. inget är klart än. , förutom en granitskiva som köksbänk, Impala, nästan svart.

2. J
    Medlem · 36 inlägg

jerobe

Medlem

Re: Klinker/Trägolv

Jag glömde säga, jag har ännu inte hittat ett sånt golv, någon som vet var? ??? Ljust trä (helst björk) med svarta fogar (det heter säkert något annat på golvspråk, men ni vet vad jag menar :)).

3. A
    Medlem · 854 inlägg

ama

Medlem
  4. J
    Medlem · 36 inlägg

jerobe

Medlem

Ahhh, tack! Precis, det var nåt sånt jag sett men inte hittat igen. Vad tror du? Är det en grej man snabbt tröttnar på? Man har ju inte lust att byta golv vartannat år precis.

5. A
    Medlem · 854 inlägg

ama

Medlem

Jag vet inte om man tröttnar på det, har själv bara helt "vanliga" golv...Man kan ju alltid gå till en återförsäljare och få med sig en provbit hem och sitta och ha ångest över. Om du är rädd för att tröttna på golvet så behöver du fundera ett par varv till, skeppsgolv brukar inte vara det billigaste golvet, och det blir dyrt att ångra sig!

Egentligen är Rappgos variant inte "äkta" skeppsgolv, jag har för mig att i riktiga sådana golv är randen i gummi. Däremot skulle jag säga att Rappgos golv (och andra tillverkares) har dekorränder, och det är något som är stort utomlands och börjar så smått dyka upp i Sverige också. Golvinläggningar är stort i bla USA.

/ama

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.