Hej!

Ska välja klinker till badrum (10x10 cm) och hade gärna haft mörka fogar då det syns mindre om de blir smutsiga. Jag tycker dock det är svårt att hitta klinker som passar till mörka fogar. Möjligtvis någon form av metallic.

Någon som har en idé om vad som kan vara snyggt? Bifoga gärna bild!

Tack för hjälpen!

Ska se om jag kan hitta någon bild på vårat badrum. Vi har cremefärgad kakel på väggarna, med mörka fogar, och en mörk kopparliknande yta på kakel/klinkers på golv och vägg i duschen, med mörka fogar. På golvet i övrigt har vi nåtad teak, med svart nåt.

Mikael_L
Fru_Skogsberg skrev:
Ska välja klinker till badrum (10x10 cm) och hade gärna haft mörka fogar då det syns mindre om de blir smutsiga.
Men inte kalkrikt vatten då, hoppas jag. Då tror jag mörka fogar snabbt ser dassiga ut.

Jag hittade ingen bild så här rakt av, men jag skulle vilja säga att de flesta varianter nog kan bli fina med mörk fog, det gäller bara att hitta rätt kombination, vi har som sagt både ljust och mörkt kakel med mörk fog. Det mörka hade nog sett konstigt ut med ljus fog. Och ljust kakel kan bli väldigt fint med en mörk fog som kontrast. Bild-Googla lite på mörka fogar, så kommer en hel del varianter. Vitt kakel med svart fog kan ju kanske bli lite väl kontrastrikt, men en cremefärgad med en mörkgrå fog som vi har funkar finfint och det finns säkert många varianter. Det gäller vara att vara lite öppen i sinnet :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.