Byggahus.se

Klinker innanför entrédörren

1. P
    Medlem · 2 inlägg

Pettsson

Medlem
    Jag har alltid drömt om att lägga gammalt fulltegel som golv vid ytterdörren med mörka fogar.
    Finns det klinkers som ser ut som tegel(rött) eller sågar man av tegel och ytbehandlar, med vad?

2. EB
    Medlem · 439 inlägg

EB

Medlem

Re: Klinker innanför entrédörren

Qvesarums Byggnadsvård, http://www.qvesarum.se/
    har golvtegel och terrakottaplattor.

Annars finns det säkert klinker i terrakottafärg också.

/EB

3. D
    Medlem · 500 inlägg

I en hall röstar jag ned tegel i hall på grund av problemen som kommer uppstå vid städning. Vanligt tegel är väldigt 'sugande' och det kommer förmodligen bli väldigt fläckigt och fult, för att inte tala om hur ojämn ytan är och problemen som uppstår med det. Är det färgen du vill åt så finns det ju massvis av snygga färger och modeller. Glaserade och ej glaserade. Vi har inte glaserade terrakottafärgad klinker i hall. Det är snyggare men fukt syns genom att det blir mörka fläckar och fläckar är bökigare att få bort än om det hade varit glaserat.

4. S
    Medlem · 940 inlägg

Man oljar/impregnerar alltid golvtegel. Sök på golvtegel här på forumet så får du en del tips.

5. D
    Medlem · 500 inlägg

Jo, det är väl ungefär som med sjösten. Men man skall vara beredd på att få upprepa denna process årligen. Två gånger per år har en del försäljare sagt till mig. Därför skippade vi det. Men gör som synpunkter säger. Sök på forumet ifall det inte kommer några kloka inlägg i denna tråd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.