6 342 läst · 4 svar
6k läst
4 svar
Klickgolv på betongplatta med golvvärme
Hej,
Jag vill lägga ett klickgolv i ett rum på sluttningsvåningen i vår nya villa.
Plattan är av betong och har ingjuten golvvärme. Jag såg en enkel handledning för golvläggning i Bauhaus reklamblad och de nämnde att man behövde ta speciell hänsyn när man lägger på betongplatta. Är det någon som vet vad man bör tänka på?
mvh
Johan
Jag vill lägga ett klickgolv i ett rum på sluttningsvåningen i vår nya villa.
Plattan är av betong och har ingjuten golvvärme. Jag såg en enkel handledning för golvläggning i Bauhaus reklamblad och de nämnde att man behövde ta speciell hänsyn när man lägger på betongplatta. Är det någon som vet vad man bör tänka på?
mvh
Johan
Du kan lägga platonmatta sen lägger du golvfoam. Det blir så kallat flytande golv.
Så har jag gjort i ett av våra rum men det var inte golvvärme där. Men jag tror att det e samma sak med eller utan golvvärme. Men jag kan ha fel så invänta fler svar, kan finnas nån med bättre erfarenhet.
Så har jag gjort i ett av våra rum men det var inte golvvärme där. Men jag tror att det e samma sak med eller utan golvvärme. Men jag kan ha fel så invänta fler svar, kan finnas nån med bättre erfarenhet.
Inte ska du väl behöva lägga en platonmatta på uppvärmd betongplatta under ett laminatgolv? På sin höjd plastfolie+foam om det nu ens behövs plastfolie. Platonmattan ska du ha under parketten då du har ett dåligt isolerat betonggolv(vilket du antagligen inte har om du har golvvärme) med risk för fukt underifrån, typ i gamla källare.
Rätta mig gärna om jag har fel någon då jag inte på något sätt är expert inom området.
mvh
/jeppe
Rätta mig gärna om jag har fel någon då jag inte på något sätt är expert inom området.
mvh
/jeppe
Liknande trådar
-
Vattenburen golvvärme. Flytande golv på isolerad betongplatta. Hjälp med idéer. (Bilder)
Värme allmänt -
Laminat på betongplatta med golvvärme, behövs ångstpärr?
Golv -
Furugolv 15mm på betongplatta med golvvärme
Golv -
Vattenburen golvvärme med spårad cellplast på betongplatta.
Tillbyggnad -
Klinker på betongplatta med golvvärme
Golv