Så jag har lagt golvet i köket för några månader sedan. Snyggt och fint. Sen tog jag bort putsen på murstocken och tyckte det var rätt vackert och bestämde mig för att ha teglet framme. Dock lämnar detta en glipa mellan murstock och klickgolv. Hur hade ni gjort?
Min tanke är att fylla upp hålet med flytspackel så pass att jag kan limma fast en liten bit klickgolv mot övriga golvet som redan ligger. Dock kommer skarven mellan golvbitarna synas. Finns det nåt typ mörkbrunt/svart lim eller nåt som kan användas? Vad tror ni?
Min tanke är att fylla upp hålet med flytspackel så pass att jag kan limma fast en liten bit klickgolv mot övriga golvet som redan ligger. Dock kommer skarven mellan golvbitarna synas. Finns det nåt typ mörkbrunt/svart lim eller nåt som kan användas? Vad tror ni?
Bara blanda i sågspån av stämma nyans och trälin så blir det prima.Z ZeroKnowledge skrev:Så jag har lagt golvet i köket för några månader sedan. Snyggt och fint. Sen tog jag bort putsen på murstocken och tyckte det var rätt vackert och bestämde mig för att ha teglet framme. Dock lämnar detta en glipa mellan murstock och klickgolv. Hur hade ni gjort?
Demontera golvet och lägg om det.
Om vi säger så här, nu har jag sågat ut en bit som jag är nöjd med. Hur fäster jag dessa bitar? Transparent trälim blandat med sågspån som nån ovan nämnde?
Klicka här för att svara