Så jag har lagt golvet i köket för några månader sedan. Snyggt och fint. Sen tog jag bort putsen på murstocken och tyckte det var rätt vackert och bestämde mig för att ha teglet framme. Dock lämnar detta en glipa mellan murstock och klickgolv. Hur hade ni gjort?

Min tanke är att fylla upp hålet med flytspackel så pass att jag kan limma fast en liten bit klickgolv mot övriga golvet som redan ligger. Dock kommer skarven mellan golvbitarna synas. Finns det nåt typ mörkbrunt/svart lim eller nåt som kan användas? Vad tror ni?

• Glipa mellan brun klickgolv och tegelsten vid murstock med mätsticka som visar gapets storlek.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E
Z ZeroKnowledge skrev:
Så jag har lagt golvet i köket för några månader sedan. Snyggt och fint. Sen tog jag bort putsen på murstocken och tyckte det var rätt vackert och bestämde mig för att ha teglet framme. Dock lämnar detta en glipa mellan murstock och klickgolv. Hur hade ni gjort?

Min tanke är att fylla upp hålet med flytspackel så pass att jag kan limma fast en liten bit klickgolv mot övriga golvet som redan ligger. Dock kommer skarven mellan golvbitarna synas. Finns det nåt typ mörkbrunt/svart lim eller nåt som kan användas? Vad tror ni?
Bara blanda i sågspån av stämma nyans och trälin så blir det prima.

• Gilla
ZeroKnowledge
  • Laddar…
Demontera golvet och lägg om det.

• Gilla
Stefan N och 1 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Bara blanda i sågspån av stämma nyans och trälin så blir det prima.
Fint tips men hur får man sågspån som är mörkbrunt?

D Dr Jumping Jack skrev:
Demontera golvet och lägg om det.
Nej tack :crysmile:

Om vi säger så här, nu har jag sågat ut en bit som jag är nöjd med. Hur fäster jag dessa bitar? Transparent trälim blandat med sågspån som nån ovan nämnde?

Hand som justerar ett trägolvplank intill en tegelvägg, visande passformen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.