Byggahus.se

Klarna är skit

1. A
    Medlem · Östergötland · 769 inlägg

Anders243

Medlem
    Nu var jag tvungen att testa igen med ett apoteakvitto.
    Mailet ser ut såhär:
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    upload_2021-2-23_10-50-46.png

Klickar man på den länken kommer man till:
    upload_2021-2-23_10-51-38.png

Väljer man då Sverige får man:
    upload_2021-2-23_10-52-8.png

Troligen är de som säger "det funkar direkt med länken" redan inloggade (via massvis kakor eller liknande).

Åter igen (som i mitt tidigare inlägg)... HUR SVÅRT SKA DET VARA ATT MAILA UT EN PDF? Eller skicka en länk som inte kräver inloggning? (De har ju redan en token i länken som är ca 1kB stor...)

• Laddar…
  2. MultiMan
    Realist · Västernorrland · 2 613 inlägg

MultiMan

Realist
    Försökt flera gånger, enbart lyckats med okända företag i utlandet (och trots det har det ofta varit stort motstånd, absolut inte i nivå med klick i app). Aldrig med den typen av fel som Klarna hjälper med på svenska marknaden, men det är ju min erfarenhet och kan säkert variera.

3. MultiMan
    Realist · Västernorrland · 2 613 inlägg

MultiMan

Realist
    Låter som en bra princip av denna tråden att döma. *ironi*

4. J
    Medlem · stockholm · 3 387 inlägg

JohanLun

Medlem
    reklamera och sen inte betala för just den transaktionen borde funka?

Intressant, ja, jag har bara läst om de som sluppit betala eller fått pengarna åter om bolaget går i KK. Men en "seg" leverans har du nog rätt i, det blir svårare att reklamera...

5. C
    Medlem · 8 774 inlägg
    Anledningen till att du kommer till inloggningen är nog för att du är för sent ute.
    Är köpet tillräckligt färskt skall du få upp fakturan direkt utan inloggning. Du behöver inte ens ha ett konto hos klarna (jag har inte det).

• Laddar…
  6. A
    Medlem · Östergötland · 769 inlägg

Anders243

Medlem
    Detta var ca 4 veckor gammalt. Lite snål timeout.
    Men mitt klag kvarstår, varför inte skicka ut PDFen direkt?

Dessutom, eftersom jag inte angett person# när jag köpt sakerna så undrar jag hur klarna mappar ihop det med personnummer för login. Egentligen borde man testa begära ut allt data enl GDPR och se vad man får.

• Laddar…
  7. C
    Medlem · 8 774 inlägg
    Instämmer. Det suger.
    Enligt dem själva beror det som sagt (som alltid) på GDPR.
    Försökte förklara för dem att jag inte tycker att det är ett problem om någon annan skulle betala mina fakturor, men de var inte på skämthumör. :geek:

Det är iallafall bättre nu än tidigare. Under en period var du tvungen att skapa och logga in på ett Klarna-konto för att överhuvudtaget komma åt PDF:en. Men det var nog många (inklusive mig) som klagade på detta. Men mejla eller chatta med kundservice så skickar de ut PDF:en (som en mejlbilaga, då är tydligen inte GDPR ett problem).

8. Claes Sörmland
    Medlem · Sörmland och stan · 6 852 inlägg

Claes Sörmland

Medlem
    Jag är också lie förvånad över att detta har kommit upp flera gånger i tråden. Jag handlar på nätet regelbundet med direktbetalning och det är ytterst sällan det blir problem. Någon enstaka gång så har leveransen dröjt eller fel sak har levererats och då har jag emailat företaget och det har löst sig. Inte kul jobb men viljan har funnits där att lösa det. Att jag ska behöva ringa/emaila Klarna istället för företaget ser jag ingen vinst med.

• Laddar…
  9. C
    Medlem · 8 774 inlägg
    Vinsten är så klart inte att en tredje part är inblandad i sig, utan att du kan hålla inne betalningen tills du fått en felfri leverans. Och därmed har en hållhake på säljaren.

Numera kanske det inte är ett så stort problem. Det är ju oftast småbelopp man handlar för. Men i e-handelns barndom var det väldigt många som inte hade förtroende för säljarna och tyckte det var läskigt att ligga ute med pengarna. Trots det var det så gott som ingen som erbjöd efterskottsbetalning. På det sättet var ju det som klarna gör en revolution.

• Laddar…
  10. B
    Allvetare · Stockholm · 2 836 inlägg

Byggdjuret

Allvetare
    Utav alla dessa trådar om klarna. Har ni kommit någon vart? Mer än livet måste kännas bättre få skriva hur hemska klarna är?
    För inte har ni kommit fram till något nytt?
    Problemet med dessa trådar är det kommer fram till något nytt.
    Det är väl lika att ge upp. Det går inte att övertyga dessa anti klarna om att de inte är så mycket värre än deras konkurrenter.
    Det är lika bra att sluta diskutera med klarna människorna. De är resistenta mot kritiken.

Men eftersom det är mitt inlägg så får jag sista ordet:)
    Tänk på konkurrentera är inte så mycket bättre. De är samma skit...

11. R
    Medlem · 1 905 inlägg
    Jag kom fram till en sak idag. Ska besikta bilen imorgon, och jag valde billigaste stället som erbjuder direktbetalning eller klarna.
    De giriga asen tar 50 kr extra om man betalar på plats. Det är sju resor värre än klarna på alla sätt och vis.

Redigerat av moderator
    • Laddar…
  12. G
    Medlem · Stockholm · 617 inlägg

Guzzi

Medlem
    Japp! Jag tog emot en leverans av blockljus till kontoret i dag. Beställda från Duni. Lärt mig här i tråden att jag ska gå in direkt och ladda ner kvittot så slipper jag mejla Duni i april när jag sitter med redovisningen, eftersom Klarna tydligen tycker att det är oerhört resurskrävande att hålla den tillgänglig för mig så länge (om jag fattat allt rätt). Hade jag varit Duni så hade jag tyckt att det var dålig service.

• Laddar…
  13. harry73
    Allvetare · Skåne · 12 048 inlägg

harry73

Allvetare
    Jag bokade besiktning idag och onlinebetalning gav 2 möjligheter, klarna eller kort.
    Kortbetalningar visade sig hanteras av klarna i alla fall, men ännu värre, den accepterades inte, trots saldo och att kortet är öppnat för internetbetalning.

Känns inte att klarna fungerar så bra

• Laddar…
  14. Claes Sörmland
    Medlem · Sörmland och stan · 6 852 inlägg

Claes Sörmland

Medlem
    Det är bara användarfel.

• Laddar…
  15. harry73
    Allvetare · Skåne · 12 048 inlägg

harry73

Allvetare
    Dumma människor får inte använda klarna :rofl:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.