278 läst ·
7 svar
278 läst
7 svar
Klarar dörrarna kallförråd?
Hej!
Jag ska köpa dörrar till ikea pax garderob fast specialbeställda på Picky living.
Jag vet faktiskt inte vilket material. Hittar inte den infon. Det är lackade luckor så antar att det är MDF..? Eller jag vet inte.
Min fråga är om de kam förvaras i kallförråd?
Jag har köpt ett radhus där dessa ska in.
Men tyvärr fick jag inte såld min lägenhet, så nu ska jag hyra ut radhuset ca 7 månader och försöka sälja igen till våren.
Radhuset har ett stort kallförråd där det vore helt prefekt om de kunde stå
Men dörrarna är dyra så vill ju inte riskera något!!
Alternativet är att alla dörrar måste stå i sovrummet i min lilla lägenhet...
Hade varit såååå himla skönt om de kunde stå i förrådet till radhuset.
Kanske om jag täcker dem på något sätt..??
Jag hade en ikea grimo som stod i ett annat kallförråd tidigare i ca 3 år och den blev lite böjd som en banan. Men testade aldrig om den skulle räta ut sig i rumstemperatur..
Vad tror ni?
6 dörrar 230 cm höga det rör sig om så de skulle ju ta en del plats i mitt sovrum i 7 månader !! Samtidigt som sagt är jag väldigt mån om att dörrarna inte ska bli förstörda på något sätt.
Tack på förhand!++☺️☺️
Jag ska köpa dörrar till ikea pax garderob fast specialbeställda på Picky living.
Jag vet faktiskt inte vilket material. Hittar inte den infon. Det är lackade luckor så antar att det är MDF..? Eller jag vet inte.
Min fråga är om de kam förvaras i kallförråd?
Jag har köpt ett radhus där dessa ska in.
Men tyvärr fick jag inte såld min lägenhet, så nu ska jag hyra ut radhuset ca 7 månader och försöka sälja igen till våren.
Radhuset har ett stort kallförråd där det vore helt prefekt om de kunde stå
Men dörrarna är dyra så vill ju inte riskera något!!
Alternativet är att alla dörrar måste stå i sovrummet i min lilla lägenhet...
Hade varit såååå himla skönt om de kunde stå i förrådet till radhuset.
Kanske om jag täcker dem på något sätt..??
Jag hade en ikea grimo som stod i ett annat kallförråd tidigare i ca 3 år och den blev lite böjd som en banan. Men testade aldrig om den skulle räta ut sig i rumstemperatur..
Vad tror ni?
6 dörrar 230 cm höga det rör sig om så de skulle ju ta en del plats i mitt sovrum i 7 månader !! Samtidigt som sagt är jag väldigt mån om att dörrarna inte ska bli förstörda på något sätt.
Tack på förhand!++☺️☺️
Jag tror att dörrarna kan förvaras i sin originalförpackning liggande plant på pall i torrt kallförråd, om du förvarar dem stående finns ju som du säkert förstår risken att de böjer sej oavsett om du har dem stående inne i lägenheten eller ute i kallförådet.S Sara00K skrev:
Jaha Nej jag kan ingenting alls om sånt här- kan jag inte ens förvara dom stående inomhus?? De är så långa så får inte plats under sängen....F fribygg skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 376 inlägg
😆😁😁B Bästerortarn skrev:
Jo alla säger det....
Grejen är att jag fått ett fantastiskt erbjudande som inte kommer komma igen...
Jag kommer inte ha råd att köpa från picky living till deras vanliga pris senare...
Och de är ju sååååå mycket snyggare än Ikeas.
Kommer bli så fina i radhuset sen🤩
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 376 inlägg
Du är en säljares våta dröm 😀 Om du tror att det "fantastiska erbjudandet" aldrig kommer tillbaka får du förstås tro det men .......... 🙄 Det finns ett gäng företag som säljer samma grejer och gemensamt är att dom jobbar lite som Temu eller dörrknackande tak/larmskojare. Man ska skynda sig, det är ett tidbegränsat erbjudande etc.S Sara00K skrev:
Det enda undantaget skulle vara om dom råkar ha ett parti med felbeställda dörrar som tar plats på lagret etc. men du skriver ju att det är specialbeställda dörrar så .......
Jag sätter min högr .... övre testikel på att du kan få i princip samma erbjudande på i princip exakt samma dörrar om ett halvår också.
Men om du verkligen verkligen måste köpa nu och är villig att ta risken så hade jag också lagt dom ner på ett par lastpallar i.s.f.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur kallt klarar oisolerad PEM med dropp i kranen?
Vatten & Avlopp -
Quiz: Svåra byggord – hur många klarar du?
Quizkommentarer -
Klarar bjälklaget och väggen vikten av ca 400 kg kamin?
Byggmaterial & Byggteknik -
behöver jag ventilation i ett kallförråd?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Klarar sig hyllplan i MDF i kallförråd?
Byggmaterial & Byggteknik