Byggahus.se

Klar med renoveringen Före /Efter

1. D
    Medlem Nivå 8
  2. V
    Medlem · Nivå 3
    Stooor skillnad, snyggt! (y)

3. J
    Medlem Nivå 7
    Snyggt jobbat!

• Laddar…
  4. S
    Medlem Nivå 3
    Kul att se – blev kanonfint! Längtar tills även jag har före/efterbilder. Börjar se slutet av helrenoveringen med bara köket kvar att färdigställa. Väntar på bänkskiva och luckor och täcksidor som ska lackeras. Plus foder, socklar, lister mm

Status här nu:

5. Raskus
    Medlem · Nivå 11
    Väldigt snyggt.
    Men är det inte lite opraktiskt utan överskåp?

• Laddar…
  6. T
    Medlem Nivå 10
    Jag tycker man upplever rummet större utan överskåp. Riktigt snyggt!

• Laddar…
  7. Jonatan79
    Hobbysnickare · Nivå 15
    Överskåp är nog på utgående. KLumpiga, fula och opraktiska. Hyllplan och fint kakel och smarta lösningar i bänkskåp gäller iaf för mig.

8. D
    Medlem Nivå 8
    Många av lådorna är 80 cm breda och ger väldigt stort förvaringsutrymme. Hörnskåpen är ju också väldigt stora med inbyggda karuseller. Än så länge fungerar det bra och vi har tänkt framöver att komplettera med några öppna hyllplan då det känns luftigare. Ev kan det bli någon liten miniköksö i mitten för det är ett väldigt stort tomt utrymme. Ekar till och med, men det är också väldigt skönt att kunna röra sig fritt.

• Laddar…
  9. F
    Medlem Nivå 6
    Kul att ni bevarade det coola golvet. Själv gillar jag verklugen den typ av köksskåp som var men förstår det generella behovet att fräscha upp lite. Hoppas ni blir nöjda.

Visst kan det bli luftigt och snyggt utan överskåp, men det beror ju på hur stort man bor, om man klarar sig utan. I det här fallet finns det nog golvyta nog att klara sig ändå.

Annars vill jag slå ett slag för lagom med överskåp på rätt plats, typ som ett gammaldags serveringsskåp med ovan- och nederdel.

• Laddar…
  10. Jonas ”Snabbe” Andersson
    Husägare · Nivå 9
    Bra jobbat! Står i startgropen att byta här också.

11. C
    Renoverare Nivå 6
    oj va fint! Som jag brukar säga: det var lite murrigt innan

12. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 13
    Fint kök.
    Dock så ser ugnskåpet lite lustigt ut där det står.

Redigerat 19 jun 07:57
  13. A
    Medlem Nivå 1
    Fint överlag men jag skulle bytt plats på spis och högskåpet med ugn.

• Laddar…
  14. C
    Renoverare Nivå 6
    nja? Då hade man fått en hög ”vägg” när man kommit in i rummet genom dörren . Kanske hade känts trångt ?

15. N
    Medlem Nivå 6
    Stiligt! Det ser ut att vara utrymme nog för en stor köksö utan att det blir trångt. Några öppna hyllor på rätt plats kan bli snyggt.

Vår diskmaskin gav upp härom dagen så nu funderar vi på om vi ska börja renovera hela köket. Men vet inte om vi orkar det samtidigt som delar av fasaden ska skrapas och målas...