Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Klar fönster o dörrar

1. Blodsoppen
    Medlem · skåne · 1 191 inlägg
    Hej! Kommer inte riktigt ihåg. Tror karmmått var 1,40 gånger 2,0. Jag har flyttat nu så vet inte närmre.

2. Madelene Åsell
    Medlem · 2 inlägg

Madelene Åsell

Medlem
    Ah du ser men va gulligt att du tog dig tid att svara . Tack så hjärtligt

3. S
    Medlem · N/A · 262 inlägg

sin

Medlem
    Har ni fått era fönster? Monterat dem? Hade varit kul att se resultatet och höra lite intryck om kvalitet etc.

4. FrWa
    Medlem · 8 inlägg

FrWa

Medlem
    Hej!

Vi har tom hunnit köpa en omgång till :)

Är väldigt nöjda. Leverans i tid (trots corona), allt korrekt levererat (ganska komplicerad beställning med olika färger bla) och de är superfina och ser ut exakt som vi ville. Köpt dubbel altandörr, 8 ytterdörrar och en jädrans massa fönster. Det mesta är i färgen antracitgrå.

Vi råkade välta ett fönster innan isättning så att ramen lossnade och fästena gick sönder - fick nya fästen på posten inom några dagar.

Har inga bra bilder på telefonen men man ser iaf någorlunda hur de ser ut. Enda ”dåliga” vi upplevt är att det saknas barnspärr på vridfönstren så det får man köpa själv sen.

Fattar inte varför det är så svårt att hitta bra info och bilder från dem - fick leta länge innan vi visste tillräckligt och vågade beställa.

5. S

sin

Medlem
    Tack! Ser väldigt bra ut!

6. J
    Hobbysnickare · Västernorrland · 175 inlägg

jockelindstrom

Hobbysnickare
    Hej. Intresserad av dessa fönster också.
    Hur monteras dessa? Är det med vanliga karmskruvar som man borrar på plats ellrr är det nåt annat sätt?

Nyfiken. Trevlig påsk.

7. Blodsoppen
    Medlem · skåne · 1 191 inlägg
    I mitt fall följde karmsruvarna med dörren.

• Laddar…
  8. FrWa
    Medlem · 8 inlägg

FrWa

Medlem
    Det följde med skruvar! Glad påsk!

9. fresve
    Medlem · Jönköping · 1 552 inlägg

fresve

Medlem
    Det är förborrade hål, följer med karmskruv, väntar just nu på en beställning till, då blir det karmhylsor, det verkar ju vara 100 ggr smidigare än karmskruv.

10. U
    Medlem · 17 inlägg

ujja

Medlem
    Vi funderar på att köpa en dubbel altandörr https://klarfonster.se/dorrar/dubbel-altandorr-2-brostning-12-rutor/620 från Klarfönster men vi vill ha ett utvändigt vred samt lås då dörren ska sitta som ensam dörr på ett mindre hus.
    På hemsidan står följande: Altandörr fås ej med cylinderlås och har endast handtag på insidan.
    Men på din bild @Blodsoppen så ser det ut som ett utvändigt handtag, hur gjorde du?

11. J
    Medlem · 18 inlägg

JonteSvedala

Medlem
    4 mm mellan årsringarna tyder inte på ”långsamt växande nordisk tall”. Det är lätt att skriva men det träet står inte emot vårt nordiska klimat. Max1,5 mm mellan årsringar ska det vara och kvistfritt.

• Laddar…
  12. S

sin

Medlem
    Är antagligen en ytterdörr.

Jag köpte en ytterdörr i stället för altandörr. Har för mig att priset var ungefär det samma när jag beställde. Men ytterdörren har dubbelsidigt handtag och treglasruta för det priset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.