1 294 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Klamra avloppsrör
Hellu ! Har varit nere i min krypgrund och noterade att flera av avloppsrören som kommer ner från golvet ovanför trossbottnen inte är fastsatta utan ”svävar ” fritt. Känns inte helt bra.
Vilket är det rekommenderade sättet att förankra dessa mot trossbottnen och samtidigt kunna justera så lutningen blir korrekt ?
Vilket är det rekommenderade sättet att förankra dessa mot trossbottnen och samtidigt kunna justera så lutningen blir korrekt ?
Produkter som diskuteras: "hålband"
Hålband HB A4 rostfri 10 meter FAST
Förankning av mindre träkonstruktioner
494 kr inkl moms
Läs mer
kulle skrev:
Låter bra. Hur hårt ska svepet dras? Ska röret kunna röra sig i längdriktningen eller ska det sitta fast ?R Rd 350 skrev:
Nja, dom ska ju sitta där får omöjligt kunna glida isär. Om du gör nån "snesträva" på var sitt håll med hålband så håller det i längsled också. De jag har hängt upp (under ett hus) där har jag fäst bitar av takjärn i trossbotten och med hjälp av ögleskruv och gängad stång (m8) fått lagom fall och stabil fastsättning.
Kanon, tack för rådR Rd 350 skrev:Nja, dom ska ju sitta där får omöjligt kunna glida isär. Om du gör nån "snesträva" på var sitt håll med hålband så håller det i längsled också. De jag har hängt upp (under ett hus) där har jag fäst bitar av takjärn i trossbotten och med hjälp av ögleskruv och gängad stång (m8) fått lagom fall och stabil fastsättning.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Lfö spira 6260 70cc mellan avloppsrör och vägg
Badrum -
Avloppsrör och vakumventil på vind
Vatten & Avlopp -
Kan man ha 3st 90 grader böj på 110 avloppsrör
Vatten & Avlopp -
Uppstickande avloppsrör under värmepump.
Vatten & Avlopp -
Tips på snygg och tät lucka för gammalt avloppsrör i tvättstugan
Vatten & Avlopp