Byggahus.se

Klä in mellan fönsterparti

1. K
    Medlem · Skåne · 9 inlägg

Kissmebeautiful

Medlem
    Förlitar mig på att internet har en smart lösning på mitt problem. Mellan våra fönsterparti sitter 2x45 reglar ihopsatta, detta är något vi vill klä in på något smart, billigt och lätt sätt. Betonar att de måste kläs in på något vis, inte bara målas. De går inte heller att bara sätta foder då reglarna sticker lite utanför och de krävs någon list på sidan också isåfall. Tips tack? Funderingar? Bolla idéer tack !

2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Kanske klackfoder finns i olika storlekar , kolla in på varuhusen respektive brädgårdar

3. K

Kissmebeautiful

Medlem
    Hade inte en tanke på klackfoder alls faktiskt. Hur tänker du där? Att sätta ihop två klackfoder med list eller fog i mitten?

4. K

Kissmebeautiful

Medlem
  5. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Jag vet inte storlekarna på dom . men om passar på djupet men är stora på bredden , går ihop före så ligger utanför , då går det att kapa dom på längden , inte så noga men så nära som möjligt , fästa upp och sätta en smal list utanför i skarven
    Det brukar vara snyggt med en list utanför , blir lite mer liv i fönstret

• Laddar…
  6. J
    Medlem · Blekinge · 9 674 inlägg

justusandersson

Medlem
    Om du har tillgång till en bra såg, handhyvel och sandpapper, skulle jag föreslå nedanstående lösning. Du kan göra allt av standardlister och s.k. planhyvlat. Det är snyggast med en hel bräda ut mot rummet.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Täckbräda.jpg

7. K

Kissmebeautiful

Medlem
    Hittar inte rätt mått i vitmålat, vill undvika att måla själv då resterande av smyg och lister är färdigmålade vita.

8. K

Kissmebeautiful

Medlem
    Ska under morgondagen ta mig till bygghandeln och se om dem har klackfoder som täcker våra behov. Tack för tipset.

9. J
    Medlem · Blekinge · 9 674 inlägg

justusandersson

Medlem
    Lycka till! Själv har jag nog aldrig köpt en färdigmålad list i hela mitt liv, så jag har svårt att ta till mig detta resonemang.

10. K

Kissmebeautiful

Medlem
    Vad underbart! Hos oss är de smidigast och enklaste vägen.

11. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Hittar du samma nyans som du vill ha , på sprayburk , inte många meter att smörja allt i förväg innan uppsättning

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.