108 365 läst · 207 svar
108k läst
207 svar
Kinesisk alloljebrännare? Någon med erfarenheter?
Brännare av alla slag som inte är optimerad för ett speciellt bränsle är sällan speciellt effektiva,
därmed mindre lönsamma att använda..
Sen får man väl se till vilka oljor man får förbränna i sverige..
därmed mindre lönsamma att använda..
Sen får man väl se till vilka oljor man får förbränna i sverige..
Nu spelar det inte så stor roll om den är lite mindre effektiv än en vanlig villoljebrännare, då bränslet är gratis och finns i överflöd.ichgary skrev:
Begagnad frityrolja kan det inte vara så mycket gnäll om att bränna.
Lär ju vara mer miljövänligt än villolja iallafall.
Ska du elda bioolja får du räkna med en hel del tjära och frätande ämnen från förbränningen,
Forska lite i vad som egentligen krävs av en Bio-anläggning, tror det kommer bli
dyrare än du tror iaf.. Fast förmodligen lönsamt i längden ändå..
Forska lite i vad som egentligen krävs av en Bio-anläggning, tror det kommer bli
dyrare än du tror iaf.. Fast förmodligen lönsamt i längden ändå..
Jo det är ju just det._ap_ skrev:
Har dock inte sett någon på hela internet som köpt en och skrivit om den än.
www.wasteoilheat.com säljer samma i USA.
Den är ju avsevärt mycket billigare än en kroll.
10 000 + moms mot 21500 + moms.
Har kört en exakt sådan kinesisk i 2 veckor fr feb-mars i år ung , luktade fruktansvärt om den och var svår att ställa in och allt var riktigt dåligt, en dag svämmade allt över, rena turen att det tog ej eld, inget översvämmningskydd i förvärmning, lämnade tbx skiten, fick pengarna tillbaka efter en del strul av , köpte en beg Kroll Alloljebränare på blocket KGUB20 i våras , funkat kalas, ingen doft el liknande funkar perfekt...
Ok.Anders1977 skrev:Har kört en exakt sådan kinesisk i 2 veckor fr feb-mars i år ung , luktade fruktansvärt om den och var svår att ställa in och allt var riktigt dåligt, en dag svämmade allt över, rena turen att det tog ej eld, inget översvämmningskydd i förvärmning, lämnade tbx skiten, fick pengarna tillbaka efter en del strul av , köpte en beg Kroll Alloljebränare på blocket KGUB20 i våras , funkat kalas, ingen doft el liknande funkar perfekt...
Det var väl det svaret jag letade efter antar jag.
Det berodde inte på handhavande fel då?
Jag vet en som köpte en sån där brännare och han körde med den hela förra vintern och det verkade som att det funka bra.Sen är det ju väldigt avgörande vad man har för bränsle till den. Sen är väl frågan hur länge dom håller och hur det är med reservdelar den dagen man behöver det.
Ja, den där som sålde kina produkterna på blocket hade tel tid fr 16.00.... privat person som krängde de vid sidan om, inget seriöst.. tror han sa att det var garanti.. men då ska man kontakta de i kina ...hahah
Beställde nya munstycke och nytt filter till kroll brännaren på www.kroll.nu för ett tag sedan , tog 3 dagar... levererat och klart...
Ang bränslet, Kina brännaren luktade även apa i pannrummet vid endast eldningsolja och spill olja och nu kör jag spill -hydraul olja från jobbet , luktar inget i Kroll Alloljebrännaren.. kliniskt rent med avgaserna ur skorstenen också..sjukt bra.
Beställde nya munstycke och nytt filter till kroll brännaren på www.kroll.nu för ett tag sedan , tog 3 dagar... levererat och klart...
Ang bränslet, Kina brännaren luktade även apa i pannrummet vid endast eldningsolja och spill olja och nu kör jag spill -hydraul olja från jobbet , luktar inget i Kroll Alloljebrännaren.. kliniskt rent med avgaserna ur skorstenen också..sjukt bra.