Byggahus.se
Var hos en handlare efter jag kikat på ny gräsklippare i en månad ca mest på nätet brukar vara noga av mig vet att det är viktigt med kvalitet på motorer typ honda b&S osv , men jag trodde att tex Stiga inte hade kina motorer i sina gräsklippare, men fick höra det i dag av en handlare att dom typ under 4000 kr är ofta kina motorer dessutom att dom ofta är inne på service pga av det .

Någon som känner till i fall tex husqvarna är likadant att deras billigare är kina motorer ??

och bör man lägga över 4000 kr för att få en bra klippare med bra motor eller vad tror ni ??

Y
Jag ångrar inte att jag ersatte min encylindriga b&s mot en 2 cylindrig v-twin. Klart värt besväret att byta för det blir en annan gräsklippare efter det. Hurvida det är med andra motorfabrikat vet jag inte.

Redigerat:
  • Gilla
qvintus4
  • Laddar…
Vad har vi för förutsättningar, dvs yta som skall klippas osv. Skall den ha drivning? Mitt råd oavsett, satsa på kvalite. Inte bara motorn utan hela klipparen.
Mycket rappel på de billigare modellerna. Vissa kinamotorer börjar bli rätt vettiga, men å andra sidan har priset på de stigit.
Personligen hade jag inte velat haft annat än Briggs eller Honda

Mycket beror ju på dina förutsättningar: Vad är du beredd att betala, hur tänker du hand om den, förvara inne eller ute osv.
På Husqvarnas hemsida hittar du vilka modeller som har vilken motor. Under support kan du ladda hem reservdelslista och manual om du vill jämföra någon spec. En snabb kik gav att de verkar köra B&S samt Honda. Nu finns det ju ett antal motormodeller där också, om det är något speciellt du vill undvika.
Köper du B&S eller Honda, då vet att du du kan hålla dem igång länge.

Dom maskiner jag har med kinestillverkade motorer så har själva motorn alltid fungerat bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.