Byggahus.se
Hej, funderar på att skaffa en batteridriven kedjesåg, typ motorsåg/grensåg av mindre modell. Skulle vara smidigt att ta ner mindre träd som vissnat eller blåst omkull tänker jag (typ max 10-12 cm diameter). Skulle en 18V batterikedjesåg funka för detta? Har redan Ryobi- och Bosch-batterier. Kikat lite på Stihl GTA 26, men den kanske är i minsta laget för just att fälla mindre träd med? Eller något motsvarande från Ryobi kanske? Eller rent av en lite mindre motorsåg som funkar på 18V. Inte så sugen att köpa nytt batterisystem på 36/40V i nuläget.

Eftersom du redan har batterier och det låter som om du är sällananvändare tycker jag att du ska köpa en mindre motorsåg från Ryobi eller Bosch. Ryobi har modeller för 18V med lite olika svärdslängder. Bosch är jag osäker på. Verkar onödigt dyrt att gå in i ett helt nytt batterisystem, om det inte är så att du vet att du kommer att behöva köpa fler verktyg inom den närmaste tiden.

Ett 18 V motorsåg kommer funka till det du tänkte såga men har ingen koll på hur bra Ryobi eller bosch motorsågar är.
Använder själv en Dewalt 18 V och den har jag sågat träd som har varit runt 50 cm

B Bengt Henrik skrev:
Ett 18 V motorsåg kommer funka till det du tänkte såga men har ingen koll på hur bra Ryobi eller bosch motorsågar är.
Använder själv en Dewalt 18 V och den har jag sågat träd som har varit runt 50 cm
Låter ju imponerande. Har du fällt trädet som varit ca 50 cm med den? Eller bara kapat redan fällt träd?

Träd jag fällt har varit upp till 30 cm, fällda träd upp till 50 cm. Har inte velat chansa att fälla större träd för motorsågen är mycket svagare än bensin eller eldrivet motorsåg

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.