Kedje/elsåg av märket EFCO

245 läst  3 svar

1. Slunken
    Självbyggare Nivå 3
    Hej Ni-som-gemensamt-kan-allt!

Letat fram ett gäng kedjesågar (el + bensinare) från en bod på landet, som lämnats av den som bodde där innan.
    Nu hade jag själv tur i veckans storm men bra att få igång dessa om det trillar något vid nästa storm.

En av sågarna är en EFCO 114E (från 1995). Aldrig hört talas om men det verkar vara ett märke som finns enligt inter-nätet i alla fall. Tyvärr hittar jag dock inte ett dyft om just denna modell.
    Den funkar OK förutom att kedjesträckaren gått av, vilket är rätt avgörande för bra funktion :(.
    Vill hitta någon sprängskiss/reservdelslista samt bruksanvisning ...

Finns det någon där ute som är bättre på googling än jag eller kanske har något av dessa dokument redan och kan dela med sig?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    upload_2019-1-7_10-4-0.png

upload_2019-1-7_10-4-38.png

2. Bästa svaret

J
    Medlem · Nivå 10
    Du får fota hur den ser ut det finns inte så många olika spännare till motorsågar , dom brukar vara beskaffade på ett någorlunda lika sätt , kan kanske gå att få till det med något annat fabrikat

• Laddar…
  3. Slunken
    Självbyggare Nivå 3
    Bra tack för info, dvs att det inte finns så många varianter.
    Jag sökte lite och hittade en som verkar vara beskaffad på samma sätt - som jag uppfattar det i alla fall, då en del av spännaren är av och försvunnen.

Jag har nu beställt denna från Classe. Jag får återkomma om det blev bra/rätt eller inte ;-).

upload_2019-1-8_8-32-16.png

4. Slunken
    Självbyggare Nivå 3
    Feedback-dags:
    Ovan spännare funkade alldeles utmärkt. Tack.

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: