Byggahus.se

KarlsonHus i konkurs

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 358 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
    I går inkom en konkursansökan till Växjö tingsrätt från Karlson Husindustrier i Åseda. Ansökan om konkurs gäller både Karlson Husindustrier AB och dotterbolaget Karlson Hus Contracting AB.

Du kan läsa artikeln här: KarlsonHus i konkurs

2. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Heidi Mikalsen

Så trist - tycker verkligen Karlssonhus bidrog till vackrare hus i Sverige. Hoppas arkitekterna får nya jobb och kan fortsätta sprida sina vackra idéer.

3. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Tim Essius

Moderbolaget har inte gått i konkurs, så jag hoppas på återuppståndelse. Jag tycker att konceptet är strålande.

4. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Sara

Det är bara Karlson HusIndustri som gått i konkurs. Husen finns fortfarande att få via Karlson Hus Åseda. Gå in på hemsidan så finns en kontaktperson.

5. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Anna

Detta står på företagets sida Heidi:
    "Viktig information om KarlsonHus 2011-12-02

Den 1 december 2011 försattes bolaget Karlson HusIndustrier AB i konkurs på egen begäran. Verksamheten med försäljning av energisnåla, miljövänliga hus i sekelskiftesstil kommer dock att fortsätta i bolagen KarlsonHus i Åseda AB och EKOMER AB. För frågor om detta, kontakta Kennet Karlsson."

6. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Ingmar i Örebro

Va trist, och jag som vill bygga. Kommer det att finnas någon husbyggare kvar åt mig i vår?? Eller har alla krusat då....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.