Hej
Jag tar in offerter på byggmaterial till ett garage och har fått pris på en lecabalk som är 3,9 meter. Jag kan dock inte använda en balk som är längre än 3,6 meter. Den var dock avsevärt billigare och jag funderar nu på om jag kan kapa den till tätt längd. Någon som vet hur en lacabalk är konstruerad och om det har någon betydelse om jag kapar den?
/Johan
3 298 läst · 7 svar
3k läst
7 svar
Kapa en för lång lecabalk?
-
Medlem · Vastra Gotaland · 31 inlägg 5 jan 2011 14:00
-
5 jan 2011 14:17 #2
Såga helt enkelt av den med en vanlig handsåg. Vet inte om en så lång kanske innehåller någon armering men det går ju såga i sånt också.
-
Medlem · Vastra Gotaland · 31 inlägg 5 jan 2011 14:185 jan 2011 14:18 #3
Den innehåller helt säker en hel del armering. Gissar att man får använda en rejäl slipapa för att komma genom. Frågan om det äventyrar något om man kapar den?
-
-
Medlem · Vastra Gotaland · 31 inlägg 5 jan 2011 14:55
-
-
Medlem · Vastra Gotaland · 31 inlägg 5 jan 2011 15:03
-
5 jan 2011 15:08 #8
jo med bra blad så. diamantblad. går att använda i armering också(tar lite längre tid än metallblad).
Rekommenderat från shoppen
Varför visas rekommenderat från shoppen?
Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.
Liknande trådar
-
Bästa verktyg/maskin för att kapa lister på längden
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Förlänga altan. Hur kapa trallen oregelbundet?
Altan & Uteplats -
Bord + släde för att kapa långa skivor på bordsåg. Kommer detta fungera?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hur kapa för långa takplåtar vid takfoten!
Tak & Vind -
Kapa rören för jordvärmeslangen
Värme allmänt