815 läst · 4 svar
815 läst
4 svar
Kap och gersåg nära vägg.
Hejsan!
Jag har kikat lite på ny kap och gersåg som man ha närmare väggen så det inte bygger så mycket i ett redan litet garage.
Har idag en Bosch GCM 8 SJL.
Har kikat på Dewalt DWS778 och Metabo KGSV 72 Xact.
Är det någon som har någon av modellerna och kan ge lite input? Har kikat lite på DWS777 också men gillar att båda dom andra sångarna tar minst 70mm tjocklek.
Jag har kikat lite på ny kap och gersåg som man ha närmare väggen så det inte bygger så mycket i ett redan litet garage.
Har idag en Bosch GCM 8 SJL.
Har kikat på Dewalt DWS778 och Metabo KGSV 72 Xact.
Är det någon som har någon av modellerna och kan ge lite input? Har kikat lite på DWS777 också men gillar att båda dom andra sångarna tar minst 70mm tjocklek.
Jag har haft en DW ett bra tag, och är väl ganska nöjd.
Största plusset är att den har skugglinje och inte en laser
Minus är att den inte kan låsa sågdjupet.Om man exvis vill göra en halv-i-halvskarv och såga bort halva tjockleken på ett par brädor måste man ha en såg med vågräta glidskenor.
Jag har tillgång till bordssåg, så det har inte varit något problem för mig
Största plusset är att den har skugglinje och inte en laser
Minus är att den inte kan låsa sågdjupet.Om man exvis vill göra en halv-i-halvskarv och såga bort halva tjockleken på ett par brädor måste man ha en såg med vågräta glidskenor.
Jag har tillgång till bordssåg, så det har inte varit något problem för mig
Jag står inför samma val, men lutar just nu helt klart år Metabo pga möjligheten att kunna låsa sågdjupet. Alternativen skulle också kunna vara festool Kapex 60 men jag tvekar på att den är värd prislappen. Eller hikoki C8FSHG, Hikokin tror jag tyvärr är för klen med sina 1100w.
Så för mig lutar det är Metabon, vor kul att höra om någon på forumet har erfarenhet av den eller möjligen Hikokin.
Så för mig lutar det är Metabon, vor kul att höra om någon på forumet har erfarenhet av den eller möjligen Hikokin.
Klicka här för att svara