Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Kantlist (av aluminium) för bänkskiva

1. A
    Medlem · 223 inlägg

a.non

Medlem
    Hej!

Söker en kantlist av aluminium att sätta på kanten av en bänkskiva som tidigare haft en plastlist som ramlat av. Hittar inga plastlister som passar.

På IKEA finns T-lister, men undrar om någon vet var man kan hitta liknande lister som är flata på yttersidan (vi söker alltså INTE en bakkantlist utan den ska sitta på sidan av en bänkskiva)?

Har hittat i utländska webbutiker men det ser inte ut som de skickar till Sverige. Har någon någon aning om någon svensk distributör som säljer något som liknar aluminiumlisten på nedanstående bild? Som sagt har IKEA inte något som är avsett att vara på en synlig sida av bänkskivan.

2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Mät hur stor den ska vara i mm och gå in till en plåtis , han klipper till en bit medans du väntar , och kostar inte många kronor , kanske han har borstad aluminium , den är lite matt och blänker inte så mycket , sen får du putsa av den lite på kanterna om den är lite vass

3. Mikael_L
    Medlem · 44 254 inlägg
    Jag letade som tusan efter sådan där alu-list.
    Hittade ingen vanlig detaljist, men kontaktade en leverantör och säljaren ordnade att skicka ett par st till mig, trots att dom inte sålde direkt till konsument egentligen.

Dom jag fick var helt perfekta och passade kanonfint.

Jag tror jag har skrivit om det i någon tråd för typ 7 år sen ... ;)

• Laddar…
  4. Dalbotant
    Medlem · Dalsland · 2 961 inlägg

Dalbotant

Medlem
    Jag letade efter en bakkantlist men hittade bara såna sidokantlister på Bauhaus. Så, där finns de i alla fall.

• Laddar…
  5. A
    Medlem · 223 inlägg

a.non

Medlem
    Kommer du ihåg vad leverantören hette?

6. A
    Medlem · 223 inlägg

a.non

Medlem
    Vi har kollat och frågat men de sa att de inte har. Kanske hade för några år sedan men inte nu längre.

7. Dalbotant
    Medlem · Dalsland · 2 961 inlägg

Dalbotant

Medlem
    Aha. Jag höll i en men det kan ju ha varit gamla grejer som inte längre finns i standardsortimentet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.