500 läst ·
9 svar
500 läst
9 svar
Kan träolja förstöra plåttak?
Hej!
Jag har trätrall på min balkong som jag vill rengöra samt olja in. Under trallen finns sprutlackerat dubbelfalsat plåttak och jag undrar ifall rengöringsmedlet eller oljan som kommer rinna ner på plåttaket kan skada plåten?
Redo Trä-Rent från Jape kan skada förzinkad plåt, men vet tyvärr inte om plåten är försinkad.
Stort tack på förhand!
Jag har trätrall på min balkong som jag vill rengöra samt olja in. Under trallen finns sprutlackerat dubbelfalsat plåttak och jag undrar ifall rengöringsmedlet eller oljan som kommer rinna ner på plåttaket kan skada plåten?
Redo Trä-Rent från Jape kan skada förzinkad plåt, men vet tyvärr inte om plåten är försinkad.
Stort tack på förhand!
Den är rätt så stor och tung så jag klarar inte av det. Skulle kunna betala någon för att göra det men helst inte om det inte behövs.
Ja, det är tryckimpregnerat.
Såpa/lineoljsåpa trallen istället.K kaninergillarjag skrev:Hej!
Stort tack på förhand!
Klicka här för att svara