2 334 läst · 39 svar
2k läst
39 svar
Kan man ta bort dom här?
Vet inte vad du har för stil i övrigt men jag skulle gömma koaxen och sen sätta ett dubbeluttag typ detta (eller annan apparatserie) istället. Det fungerar så otroligt mycket bättre med trådat nät än trådlöst så för grejer man inte bär omkring så väljer jag tråd alla dagar i veckan.B BigNorrey skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej fick ändra planer när dosorna va tvunga att sitta kvarT TheGame skrev:
Har endast en kabel från väggen och ett sånt slutmotstånd satt på redan.Demmpa skrev:
Såhär ser det ut, vad behöver jag göra då?
Det är wifi på många ställen som gäller.B BigNorrey skrev:
Hemma finns ingen anlesning att köra trådat , möjligtvis på tvn, routern.
Men är det draget behåll ett uttag eler två tex vid tvn.
Jag kör trådat på laptopen därför att min WifI ger inte högre fart än 100 MBit men med kabel får jag 500 Mbit.A A-Man_08 skrev:
Jag kör trådat på ena laptopen tå jag har upp til 54mbit på det trådlösa nätverkskortet.D Dilato skrev:
Trådat ger 100 mbit.
Tvn kör jag trådat på oxå kom jag på.
Har 16 uttag i en tre rums lägenhet.
Skulle inte tro det eftersom det sitter en 7-vägs splitter i TS mediaskåp, alltså en ingång och sex utgångar.P Peter787 skrev:
TS har även konstaterat att uttagen bara har en kabel till sig plus att det sitter slutmotstånd.
Sista uttaget i en slinga har EN kabel och ett slutmotstånd, det kan vara flera uttag i en sådan slinga, så att det enbart är en kabel till uttaget innebär inget.Demmpa skrev:
Däremot borde 7-vägs splittern innebära att det är ett lokalt stjärnnät i lägenheten.
Räkna uttagen, finns det 7 uttag är det enkelt.
Liknande trådar
-
Kan man ta bort dom döda grenarna?
Häckar, Buskar & Träd -
Måste dom gamla tapeterna bort när man tapetserar om
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur i helsike fick dom dit den här blandaren och hur tar jag bort den?
Vatten & Avlopp -
Byta innerdörrar eller ta bort dom?
Fönster & Dörrar -
Rör för tidigare värmesystem i källaren, kan man ta bort dessa eller är dom "i bruk"?
Värme allmänt