2 490 läst · 8 svar
2k läst
8 svar
Kan man rädda denna gamla timmerstuga?
Hej!
Jag har fått denna gamla timmerstuga som varit ett garage. Jag undrar om man kan rädda den och hur mycket kan det kalaset kosta?
Mvh Cecilia ( vet inget om detta)
Jag har fått denna gamla timmerstuga som varit ett garage. Jag undrar om man kan rädda den och hur mycket kan det kalaset kosta?
Mvh Cecilia ( vet inget om detta)
Räddas? Möjligen lite riktning och byta tak, såg iofs inte ut att vara någon brådska. Sen vet jag inte om man vill rödfärga den eller ha den sådär, kanske den behöver något.
Bottenstockar brukar kunna vara murkna de är inte så komplicerade. Ska den plockas ner och flyttas så skulle jag väl byta ev dåliga stockar.
Bottenstockar brukar kunna vara murkna de är inte så komplicerade. Ska den plockas ner och flyttas så skulle jag väl byta ev dåliga stockar.
Den ska stå där lär kolla med en firma vad det kan kosta att total renovera denna. Alternativet är att jag fått en tomt att bygga på , men den är total orörd. Denna stuga finns det både vatten och el till. Vilket blir billigaste alternativet ?V Vardon skrev:Räddas? Möjligen lite riktning och byta tak, såg iofs inte ut att vara någon brådska. Sen vet jag inte om man vill rödfärga den eller ha den sådär, kanske den behöver något.
Hängrännor på minst farstukvisten skulle inte skada heller, så inte så mycket regnvatten stänker upp på fasaden
Den där skall säkert kunna hänga med ett par tre hundra år till. Om någon knut börjar se lindrigt angripen ut så går det att spika en knutlåda runt den som skydd. Nedersta stockvarvet är antagligen dåligt och måste bytas och så behöver det grävas bort litet jord på en sida för att få litet höjd på stenfoten
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur lagar jag denna gamla låskista
Badrum -
Kan jag rädda denna skruttiga köksfläkt??? Varning för starka bilder!
Teknik -
Hur regla bärande vägg för denna gamla par-skjutdörr?
Byggmaterial & Byggteknik -
Kan jag få denna gamla kristallampett säker?
Belysning -
Hur justeras denna gamla golvvärme
Värme allmänt