Kan man lossa och återdra klämringen?

3k läst  4 svar

1. S
    Medlem Nivå 4
    Tjena!

Jag har monterat manchetten och klämringen men hade inte riktigt koll på att den max skulle dras med 1 Nm så jag vet inte om jag kanske drog för hårt (drog med skruvdragare). Manchetten ser intakt ut och jag tror inte att det är någon fara (typ 99% säker). Är det okej och lossa, lyfta upp kika och sedan återmontera klämringen bara så att man blir helt säker?

/Sulan

2. H
    Medlem Nivå 2
    Det tror jag ska gå bra. Så länge du inte har bakat in klämringen i tätskiktsmassa!

3. J
    Medlem Nivå 15
    Att man inte ska dra för hårt är inte för att manschetten riskerar att dras sönder, utan för att man helt enkelt drar sönder plasten i skruvhålen i brunnen.

Drog du med skruvdragare så är risken stor att du drog för hårt, 1 Nm är galet lite.

4. S
    Medlem Nivå 4
    Jag tyckte också att det lät lite lite...men det står så i jafos monteringsanvisning :confused:

Om det handlar om att inte dra sönder plasten är det lugnt!!

5. G
    Medlem Nivå 7
    Är inte max åtdragningsmoment till för att man inte ska dra sönder plasten med skruven? Så länge inte skruvarna drog sänder "gängen" så är det väl lugnt.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: