Vi har inrett friggeboden som är bygd 1997 till gäststuga/ungdomsrum. Har ett par ggr under sommaren noterat en stark doft när jag gått in i friggeboden efter att den varit stängd en längre tid.
Nu i helgen tog jag mig en titt på syllen, vad tror ni av bifogade foton? Är den tryckimpregnerad? Bör jag isåfall byta ut syll o golvreglar för att inte riskera osund inomhusluft?
Hackade loss en bit material från syllen, på andra bilden ser det ut som någon ytlig behandling som gått in en bit i virket (eller har det bara mörknar av solljus?)
Nu i helgen tog jag mig en titt på syllen, vad tror ni av bifogade foton? Är den tryckimpregnerad? Bör jag isåfall byta ut syll o golvreglar för att inte riskera osund inomhusluft?
Hackade loss en bit material från syllen, på andra bilden ser det ut som någon ytlig behandling som gått in en bit i virket (eller har det bara mörknar av solljus?)
Ok, om man luktar på virket i det jag kallar syll (märkt med 1 nedan) så luktar det lite starkt. Luktar jag på regeln i uk vägg (märkt med 2) så luktar det ingenting alls.E etompau skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan man på bild avgöra om det är hussvamp?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Hur få bort ingjutna spikklossar som syllen är spikad i.
Grund & Markarbeten -
Hjälp att avgöra om sladden funkar
El -
Köpa del av tomt - hur avgöra pris?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hur detaljerat får bygglovshandläggaren avgöra om vad som är snyggt?
Bygglov