Nissens Nissens skrev:
Antagligen hade @Alfredo konsumerat lite eftersom han så supertydligt kunde se betydelsen
Läser du tråden och försöker se inläggen i sitt sammanhang blir det inte så svårt. Med lite träning kan du säkert också lyckas.

Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Läser du tråden och försöker se inläggen i sitt sammanhang blir det inte så svårt. Med lite träning kan du säkert också lyckas.
Känns som överkurs…

Alfredo Alfredo skrev:
Det tvivlar jag starkt på. 😁

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
D Dilato skrev:
"Rolig" på danska är ju lugn, obekymrad så blandar man lite skandinaviska.....
Att "ta det med ro" är väl synonymt, typ.
Samma på norsk!
Rolig = ro-lik

Fairlane
Jag tycker det är rätt enkelt egentligen. Vill man kontrollera växtligheten på grannfastigheten så köper man den. Tills man köpt den så kan man bara ha åsikter.

• Gilla
  • Älska
Intet och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Tills man köpt den så kan man bara ha åsikter.
Å vad grannarna tycker om gräsklippningen eller bristen på densamma är ju ointressant

• Gilla
Prodigys och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Intet Intet skrev:
Det tvivlar jag starkt på. 😁
För att du inte lyckades? 😉

Nissens Nissens skrev:
Så här skrev han:
”Jo, växten är olaglig, allt över jorden”

Att du kan tolka det som att han bara menar i Sverige är obegripligt.
I sammanhanget det skrevs, var det helt uppenbart.
Att du finner det obegripligt, är däremot helt begripligt. 😉
Nissens Nissens skrev:
För att du inte lyckades? 😉
Döm inte andra efter dig själv.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Orkar inte läsa hela tråden på 21 sidor, men i min kommun kan man i vart fall inte döma ut viten på oklippt gräs och sly. Det ska vara riktiga risker, tex trasiga fönster, verandatak som håller på att rasa, fordon som håller på att falla samman och även kan riskera att förorena.

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Orkar inte läsa hela tråden på 21 sidor, men i min kommun kan man i vart fall inte döma ut viten på oklippt gräs och sly. Det ska vara riktiga risker, tex trasiga fönster, verandatak som håller på att rasa, fordon som håller på att falla samman och även kan riskera att förorena.
Man följer praxis från domstol helt enkelt. Den kommun som struntar i praxis kan ju köra på men förlorar vid överklagan.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Man följer praxis från domstol helt enkelt. Den kommun som struntar i praxis kan ju köra på men förlorar vid överklagan.
Och praxis är i princip att det finns i stort sett inga som helst gränser för växter på en tomt. Endast rasrisk beaktas.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.