Byggahus.se
Den här grunkan har jag på ingående kallvattenrör. Jag skulle behöva montera en vattenutkastare och ser att den här har flera utgångar, en uppåt, men den blir lite besvärlig att använda, sedan en som går framåt, en plugg med nyckelfattning. Skulle jag kunna använda mig av den för att koppla på ett rör för en vattenutkastare?

• 20171112_121542.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Du får ta ett foto längre i från , för nära nu går inte att se mer än den .
Ser ut som en avstängare , vita röret nedåt är det kopplat till den och vart går det
troligtvis går det inte

Det är horisontella röret är inkommande vatten som går vidare till värmepumpen för varmvattentillverkning, vita röret som går neråt är öppet

L
Det är då en avstängare för Kv till VV inget bra att koppla där men du kan koppla på det röret som inte går till VP mao det som sitter före ventilen , ett T-stycke på röret och sen ut , glöm inte att sätta en avstängare på det som går ut , behövs inte riktig men bra att ha , och det måste vara en frostfri genomförningsarmatur ut , och dom lutar alltid lite neråt genom väggen , annars kan du få problem med frysning

Det är nog inga problem,
K Kurtivan skrev:
Det är horisontella röret är inkommande vatten som går vidare till värmepumpen för varmvattentillverkning, vita röret som går neråt är öppet
Det vita röret är öppet skriver du, sitter det en säkerhetsventil där kanske?

Liteavvarje, vad skulle det kunna uppstå för problem av att använda den lediga utgången på ventilen?

L
Kanske inte så mycket , men inte bra att gröta ihop för mycket på en armatur , det bör vara lite renodlat i installationer , då kan var sak kontrolleras och manövreras
Men klart en fråga för TS hur han vill ha det , det verkar som den vägg han tänker gå ut i är på baksidan av armaturen , då blir det en häftig krycka runt ett halvt varav på röret , snyggare och bättre med raka rör

Det är möjligt att jag använt fel vokabulär inser jag... Det som det handlar om är helt simpelt en vattenkran på en halvvägg nedanför till vänster. Jag vill kunna koppla på en slang och kunna spola av golven i källaren lite enkelt.

L
Går bra att koppla på röret , gör det före armaturen ( den heter så på fotot ) ,och innan den går till VP , så får du en renodlat installation
Ett T-stycke ( ser ut att vara 22Cu svårt att se dim på fotot ,kan vara 15CU ) och 15CU ner till väggfäste med kranen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.