Byggahus.se
Dörrkarmen var förut väldigt bred men när jag bytte ut dörren blev den mycket mindre. Du ska det på vinylklickgolv här. Tanken är att lägga ett lager masonit under klickgolvet och nu behöver jag fylla ut tomrummet innan jag lägger golvet men med vad?

Min första tanke var vanlig betong men jag vill få det fixat på högst någon timme så tar betongen för länge att torka, lägger jag masonit på blöt betong så kan det i sig ge problem. Då kom jag på att jag kan kanske använda vanlig fogskum, vad tror ni om det? Är det för klent? Det ska både masonit och ett klickgolv på det.

Sand?

Omgivningen är för övrigt snustorr

• PXL_20230317_215822519.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PXL_20230317_215828178.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snabbfix. Dvs sådant som man fäster kakelplattor med. Fogskum torkar inte speciellt fort.

A atomlab skrev:
Snabbfix. Dvs sådant som man fäster kakelplattor med. Fogskum torkar inte speciellt fort.
Ganska mycket snabbfix :D blir en slant för det, har fogskum hemma :)

Appendix Appendix skrev:
Gipsbruk?
Intresant, ska kolla mer på det. De har det på byggmax för 200kr, intressant! Har aldrig använt det tidigare, spännande.

Tillfällig ökad fuktighet i kök eller badrum har ingen inverkan. Härdningstiden påverkas dels av mängden vatten, dels av temperaturen. Vid en blandning 1:2 i 20 °C härdar blandningen på 30–40 minuter. Mer vatten och lägre rumstemperatur förlänger härdningstiden.
Låter perfekt!

Vermilion Vermilion skrev:
Ganska mycket snabbfix :D blir en slant för det, har fogskum hemma :)
400kr har du nog råd med.

T
Kiilto 70 är vad du ska använda för ditt ändamål.

T tank77 skrev:
Kiilto 70 är vad du ska använda för ditt ändamål.
Låter toppen men vart hittar jag det?

Vermilion Vermilion skrev:
Låter toppen men vart hittar jag det?
Skall vi komma dit och blanda det åt dig och även lägga ut golvet med?

• Gilla
raveper och 1 till
  • Laddar…
Eller en säck flytapackel bara hälla på så mkt de behövs tills du möter nivån du vill, håller för de lilla du vill ordna.

• Gilla
tank77
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.