1 622 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Kan jag återanvända lister/spik? Har ingen spikpistol...
Dum fråga kanske. Men jag fick ta bort en massa lister för att jag behövde komma åt bakom. Nu skall jag sätta tillbaka dem igen och funderar då på om jag kan återanvända de befintliga hålen och spikarna. De var tidigare ditsatta med spikpistol - och jag äger inte någon spikpistol - och vill inte köpa någon om jag kan slippa.
Så frågan är väl egentligen: kommer listerna sitta ordentligt om jag återanvänder de befintliga spikarna/hålen, och finns det något knep som kanske kan få mig att lyckas bättre med uppgiften?
Så frågan är väl egentligen: kommer listerna sitta ordentligt om jag återanvänder de befintliga spikarna/hålen, och finns det något knep som kanske kan få mig att lyckas bättre med uppgiften?
Produkter som diskuteras: "montagelim"
Montagelim
Montagelim är ett starkt, mångsidigt lim anpassat för flera material som trä, metall, plast och mer. Dess unika formel tillåter användning även under svåra förhållanden, vilket gör det användbart för projekt i alla storlekar och i olika
Läs mer
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Taklister utan spikar/skruvar - hur är de moterade?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur tar man bort fastspikade lister utan att skada dem?
Färg, Måla & Tapetsera -
Spika eller limma golvlister?
Byggmaterial & Byggteknik -
Golvlister, spik?
Golv -
Skadade lister, fula badrumströsklar och trösklar skjuta med spikpistol, bostadsrätt nyproduktion
Byggmaterial & Byggteknik