O ollemblomgren #1 Medlem · Skåne · 14 inlägg 29 jul 2013 12:30 ollemblomgren Medlem Skåne 14 inlägg 29 jul 2013 12:30 #1 Frågan har ni i ämnesraden. Följdfrågorna lyder: - Vilka steg, och i vilken ordning ska man ta dem? - Vilken är den ungefärliga kostnaden? Jag ska lägga om taket och bygga ut övervåningen med fönsterkupor och helrenovera badrummet. Vore detta en bra start? Huset är 134 m2 (80/54). Mexitegel och träpanel. Betongplatta på mark. Tvåglasfönster. Många tack! #isolering #kostnad #lågenergihus #pris #sjuttiotal
Frågan har ni i ämnesraden. Följdfrågorna lyder: - Vilka steg, och i vilken ordning ska man ta dem? - Vilken är den ungefärliga kostnaden? Jag ska lägga om taket och bygga ut övervåningen med fönsterkupor och helrenovera badrummet. Vore detta en bra start? Huset är 134 m2 (80/54). Mexitegel och träpanel. Betongplatta på mark. Tvåglasfönster. Många tack!
H HansR #2 Medlem · Västmanland · 485 inlägg 29 jul 2013 13:29 HansR Medlem Västmanland 485 inlägg 29 jul 2013 13:29 #2 Definiera lågenergihus. Min familj och jag bor i ett suteränghus från 74 och vi köper energi motsvarade 44 kWh/m2 A-temp till värme och varmvatten. Det tycker jag är bra. De åtgärder som är gjort i vårt hus är tilläggsisolering av vinden, isolerat grunden och installerat bergvärmepump. Sannolikt är inga åtgärder ekonomiska om man installerar värmepump.
Definiera lågenergihus. Min familj och jag bor i ett suteränghus från 74 och vi köper energi motsvarade 44 kWh/m2 A-temp till värme och varmvatten. Det tycker jag är bra. De åtgärder som är gjort i vårt hus är tilläggsisolering av vinden, isolerat grunden och installerat bergvärmepump. Sannolikt är inga åtgärder ekonomiska om man installerar värmepump.
O ollemblomgren #3 Medlem · Skåne · 14 inlägg 29 jul 2013 14:57 ollemblomgren Medlem Skåne 14 inlägg 29 jul 2013 14:57 #3 Tack HansR för att du påpekade min flummiga formulering. Frågan är nu korrigerad och ställd i denna tråd: http://www.byggahus.se/forum/isoler...76-isoleras-till-att-anvanda-enbart-llvp.html
Tack HansR för att du påpekade min flummiga formulering. Frågan är nu korrigerad och ställd i denna tråd: http://www.byggahus.se/forum/isoler...76-isoleras-till-att-anvanda-enbart-llvp.html