Jo, kan detta vara tidigt angrep av mögel? Och kan det möjligen komma ifrån sprickan frågan väggen?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 159 inlägg
Jättesvårt att se på bilden om det är svartmögel: Är det fuktigt ?T Tvätt673 skrev:
Möglet i sig kommer inte från sprickan (då hade det ju vuxit därur), men det skulle ju kunna komma fukt därigenom, även om det inte ser så stort ut: Är det sprucket rakt ut eller in till ett våtrum/duschutrymme eller en pool eller liknande fuktig/vattenfylld miljö?
Mögelsporer finns ju runtomkring oss hela tiden. Om dom växer till på något ställe så är det för att betingelserna blir rätt där (temp/fukt och att dom kan fästa där). Det vanligaste är då att man ser till att det inte blir så fuktigt så att möglet inte trivs och växer.
Jag upplever inte det som fuktigt, sprickan leder till ytterfasaden, det jag vet är att jag sätt att vattnen inte rinner av så snabbt på utsidan där just möglet skulle vara. Frågan är om det har något med det att göra ocksåklaskarlsson skrev:
Jättesvårt att se på bilden om det är svartmögel: Är det fuktigt ?
Möglet i sig kommer inte från sprickan (då hade det ju vuxit därur), men det skulle ju kunna komma fukt därigenom, även om det inte ser så stort ut: Är det sprucket rakt ut eller in till ett våtrum/duschutrymme eller en pool eller liknande fuktig/vattenfylld miljö?
Mögelsporer finns ju runtomkring oss hela tiden. Om dom växer till på något ställe så är det för att betingelserna blir rätt där (temp/fukt och att dom kan fästa där). Det vanligaste är då att man ser till att det inte blir så fuktigt så att möglet inte trivs och växer.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad kan detta vara klibbiga fläckar i taket
Hemma hos -
Vad kan detta vara? Blåbetong?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Kan detta vara asbest eller vad för väv?
Färg, Måla & Tapetsera -
Är detta ovanligt/farligt eller något jag bör vara orolig för?
Grund & Markarbeten -
Kan detta vara blåbetong?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur