1 267 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Kan avdrag göras på en faktura efter utfört arbete?
Hej!
Har godkänt en offert av en golvfirma i Valbo.
Golvläggarens arbete med att lägga mattan i trappen är jag nöjd med.
Däremot har golvfirman beräknat och beställt för mkt material. I offerten ingick arbetstid för skrapning av ludd och spackling. Eftersom jag skrapade all ludd behövdes inte detta utföras av golvläggaren. Han kunde spackla direkt.
Fick avdrag på 1000 kr för att inte alla trappsteg spacklades. Bra.
Däremot vill inte firman göra avdrag på fakturan för felbeställningen av material eller mitt förarbete med skrapning.
Mitt borttagande av ludd berodde på min osäkerhet för vad jag hade åtagit mig i offerten.
Offerten är bindande.
Mina funderingar
Ska kunden eller golvfirman betala för den felaktiga beräkningen av mängden material?
Kortare arbetstid för golvläggaren p.g.a. mitt förarbete. Får jag skylla mig själv eller borde mitt förarbete ersättas?
Tacksam för synpunkter
Har godkänt en offert av en golvfirma i Valbo.
Golvläggarens arbete med att lägga mattan i trappen är jag nöjd med.
Däremot har golvfirman beräknat och beställt för mkt material. I offerten ingick arbetstid för skrapning av ludd och spackling. Eftersom jag skrapade all ludd behövdes inte detta utföras av golvläggaren. Han kunde spackla direkt.
Fick avdrag på 1000 kr för att inte alla trappsteg spacklades. Bra.
Däremot vill inte firman göra avdrag på fakturan för felbeställningen av material eller mitt förarbete med skrapning.
Mitt borttagande av ludd berodde på min osäkerhet för vad jag hade åtagit mig i offerten.
Offerten är bindande.
Mina funderingar
Ska kunden eller golvfirman betala för den felaktiga beräkningen av mängden material?
Kortare arbetstid för golvläggaren p.g.a. mitt förarbete. Får jag skylla mig själv eller borde mitt förarbete ersättas?
Tacksam för synpunkter
Har du godkänt en given offert så är det inget att diskutera.
Firman tar höjd för arbetstid.
Ingår mtrl så är det samma sak där.
Du kan kräva att du får den inköpta materielen som inte använts eftersom du betalt för den
Firman tar höjd för arbetstid.
Ingår mtrl så är det samma sak där.
Du kan kräva att du får den inköpta materielen som inte använts eftersom du betalt för den
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Som jag tolkar tråden, så har du ett avtal om fast pris. Det gäller i princip rakt av. Även om du hade gjort i princip hela jobbet själv.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Höjda ROT avdraget, kan man senarelägga faktura?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Rotavdrag på fakturan?
Hur tolkar jag ROT-avdraget på den här fakturan?
Har jag blivit lurad? - muntlig offert och rotavdraget på fakturan?
ROT-avdrag eller utan faktura?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.