Byggahus.se

Kameraövervakning

12k läst  79 svar

1. A
    Medlem · Nivå 9
    Ok, men k
    Ok, men kör man allting över en PC med t ex Blue Iris borde det väl vara säkert?

2. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Vill man vara hyggligt säker låter man inga kameror prata ut på internet, varken till molntjänst eller annat. Ja allting lokalt och access ditt eget nät vis ett VPN.

Jag skulle inte lita på någon kameratillverkare, kines eller inte.

• Laddar…
  3. P
    Medlem Nivå 4
    Finns det något liknande Blue Iris fast gratis?

4. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Sök på nvr och open source så hittar du. Zoneminder etc, ingen är riktigt nöjd med gratislösningarna men å andra sidan är ingen riktigt nöjd med betallösningarna heller....:)

Jag gillade Xeoma som jag testade innan Blueiris, men nu har jag slutat med båda pga att det ändå drar för mycket CPU när man gör roliga saker.

• Laddar…
  5. Larsa
    Medlem · Nivå 13
    Jag har kört iSpy tidigare och tyckte den funkade bra. Minns dock inte hur det var med notifieringar på gratisversionen då jag hade en lite annan setup.
    Såg nu att yawcam hade fått bra betyg

6. G
    Medlem · Nivå 6
    Hej! testa Milestone , kör denna o är nöjd.

//Goerana

7. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Fel av mig förresten, ”vms” är det magiska ordet att googla.

8. D
    Medlem Nivå 2
    POE i sig har ingenting med falsklarm att göra, hur menar du då?

Men de kameror som jag har som drivs av POE har inga IR sensorer, utan IR sensor blir det mycket falsklarm. Regn, humlor med mera.

9. snuttjulle
    Medlem · Nivå 11
    Men då är det ju inte att de drivs av POE som är felet utan att de kameror med POE du har köpt inte har IR sensor.
    Hur kameran matas med ström är ju inte felet utan att du jämför helt olika kameror.

10. Demmpa
    Husägare · Nivå 21
    Så som du skrev inlägget så låter det som att det är PoE’s fel att det blir en massa falsklarm,

11. leby
    Medlem · Nivå 18
    I nya unifi protect som kommer ersätta den äldre nvr kan du madka områden du inte vill spela in. Den nya controller stickan har även protect som tillval med inbygd disk. Har nu testst med en kamera nån månad och väntar nu på att få hem 3 till. Funkar perfekt.

12. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Ja det var just det jag menade.

• Laddar…
  13. R
    Medlem Nivå 1
    Var bara noggrann med att köpa cloudkey gen2+ Dvs den med hårddisk och inte den utan. Den drivs med PoE eller en USB-c laddare och den har en inbyggd ”UPS” som gör att sen stängs ned korrekt för att förhindra korrupt data på hårddisken om det skulle bli ett strömavbrott.

14. Z
    Medlem Nivå 8
    Vilken modell exakt var det du köpte?

15. D
    Medlem Nivå 1