Hej!
Tidigare Fd garage.
Vi har gjort vid lite sedan tidigare men det börjar bli dags igen att ta tag i det på riktigt.
Oisolerat betongplatta som kan bli rätt fuktigt ibland.
Vill inte bila upp allt.
Har tittat på olika lösningar som platon blå white line osv.
Här kommer lite ritningar, bilder och film.
Hur ska jag tänka här och vad kan jag göra för att göra det så bra som möjligt och så billigt som möjligt.
Tidigare Fd garage.
Vi har gjort vid lite sedan tidigare men det börjar bli dags igen att ta tag i det på riktigt.
Vill inte bila upp allt.
Hur ska jag tänka här och vad kan jag göra för att göra det så bra som möjligt och så billigt som möjligt.
Skulle inte rekommendera golvvärme direkt ovanpå platon, då får du nog lägga 40-50mm xps mellan den och mattan.
Tror inte att du behöver ha mekanisk fläkt på ett såpass litet utrymme för platonmattan, men du får lämna öppet runt om och se till att luften / fukten kan vädras ut åt sidorna och upp. Finns lösningar för detta med luftspalt vid golvlisten.
Tror inte att du behöver ha mekanisk fläkt på ett såpass litet utrymme för platonmattan, men du får lämna öppet runt om och se till att luften / fukten kan vädras ut åt sidorna och upp. Finns lösningar för detta med luftspalt vid golvlisten.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Golvvärme paket från t.ex floore har inkluderad skivor 13,25, eller 50mm. Tänker du pga eventuell värmeförlust?A andost skrev:Skulle inte rekommendera golvvärme direkt ovanpå platon, då får du nog lägga 40-50mm xps mellan den och mattan.
Hur gjorde ni tillslut? Går i samma tankar, 70kvmM mili1983 skrev:Hej!
Tidigare Fd garage.
Vill inte bila upp allt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
ventilerad nock eller inte ?
Tak & Vind -
Oventilerade parallelltak, bra eller dåligt?
Isolering -
Ventilerad vägg eller fixa befintlig?
Grund & Markarbeten -
Ventilerad torpargrund, plast eller inte?!
Grund & Markarbeten -
Krypgrund - Tätad eller uteluftsventilerad innan man monterar avfuktare?
Grund & Markarbeten