Kakelfix

5k läst  8 svar

1. P
    Medlem Nivå 1
    Hej!
    Bygger badrum och har kommit så långt att golvet är flytspacklat.
    Har nu börjat kolla lite på tätskikt.
    Lip's produkter har jag sett rekommenderas här. Jag har förstått att tätskikt och fästmassa ska vara av samma fabrikat.

Lip har tre varianter av fästmassa, jag har ej förstått skillnaden, tycker att de verkar likvärdiga:
    - Flex fix super trope
    - Multi kakelfix lätt
    - Multi fix

Någon som har erfarenhet av dessa produkter, samt vad rekommenderas till vanligt badrum med värmegolv?

2. T
    Medlem · Nivå 13
  3. J
    Medlem Nivå 15
    Jag har använt alla tre. Det är ingen jätteskillnad att jobba med dem, men Multi Lätt kan fogas tidigare än de andra två. Super Tropen är möjligtvis något bättre att hänga plattor i, vilket ju inte har någon betydelse om man lägger golv, men är något mindre flexibel än de andra två. I ditt fall kan du nog välja vilket fix du vill, men jag hade kört Multi Lätt, i och med att man kan foga efter 12 timmar.

4. P
    Medlem Nivå 1
    Tack för svar!
    Får kanske ta båda varianterna då jag har lite snedtak som ska kaklas.

5. F
    Medlem Nivå 7
    Lyfter denna tråd lite...

Har börjat kakla badrummet med Lip Multi fix grå. Skulle sedan köpa på mig mera fix men då var den slut i affären. Så jag köpte den vita varianten istället. Är det nån mer skillnad än färgen på dem?

6. J
    Medlem Nivå 15
    Nej, inte någon som jag har märkt i alla fall. Den vita ser godare ut, om det nu är en faktor. ;)

7. sandhall
    Medlem Nivå 9
    Den vita finns väl där utifall man vill ha glasmosaik (genomskinlig) antar jag?

8. J
    Medlem Nivå 15
    Ja, eller vissa naturstensplattor. Men det går bra att använda den till vanlig keramik också.

9. D
    Medlem Nivå 3
    Plus att den iallfall på Höganäs kostar ett par kronor mer per säck :)

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: