1 335 läst · 6 svar
1k läst
6 svar
Kakel på befintligt kakel i badrum?
Hej!
Vi ska ev. köpa en lägenhet där det sitter ett kakel på väggarna vi inte gillar (färgen) på toaletten (enbart WC och handfat).
Badrummet är renoverat för 1 - 2 år sedan så allt är nytt och fräscht. Hade det varit ett alternativ att sätta nytt kakel på det befintliga kaklet? Enbart väggarna vi vill ändra och då tätskikt och allt är bra så känns det som en bra lösning för att på ett relativt billigt sätt åtgärda ett kosmetiskt problem, trist att riva badrummet bara för att man tycker färgen är tråkig...
Är det något problem med att göra så?
Vi ska ev. köpa en lägenhet där det sitter ett kakel på väggarna vi inte gillar (färgen) på toaletten (enbart WC och handfat).
Badrummet är renoverat för 1 - 2 år sedan så allt är nytt och fräscht. Hade det varit ett alternativ att sätta nytt kakel på det befintliga kaklet? Enbart väggarna vi vill ändra och då tätskikt och allt är bra så känns det som en bra lösning för att på ett relativt billigt sätt åtgärda ett kosmetiskt problem, trist att riva badrummet bara för att man tycker färgen är tråkig...
Renoverare
· Stockholm
· 370 inlägg
https://www.byggahus.se/badrum/badrumsexperten-reder-ut-kakel-pa-kakelC cola88 skrev:Hej!
Renoverare
· Skåne
· 7 707 inlägg
...och hur vet du att allt bakom är fräscht ?
Skulle aldrig lita på detta och åtager mig aldrig att göra sådana jobb.
Skulle inte heller gjort det till mig själv.
Skulle aldrig lita på detta och åtager mig aldrig att göra sådana jobb.
Skulle inte heller gjort det till mig själv.
Renoverare
· Skåne
· 7 707 inlägg
Renoverare
· Skåne
· 7 707 inlägg
Nä men jag hade tydligen blivit förvirrad när det skrevs både toalett och badrum i samma fråga.Jonatan79 skrev:
Självklart är det ett mindre problem om det bara är en toalett för då är det endast hållfastheten som kan påverkas om inte det första lagret sitter ordentligt.