Hej
Liten fundering kring hur jag ska kakla ovanför köksbänken. Köksbänken kommer att börja 10cm in från väggkant och samma sak vid dörrkarm.
Gjorde detta för att matdelen inte skulle ha så trång passage som den haft i många år, 10 cm gör verkligen skillnad där.
Jag funderade på att göra som vanligt att man kaklar allt ovanför bänkskivan men hela vägen upp. Vad tror ni om detta rent estetiskt i och med att det blir gluggar på 10cm på varje sida där det kommer vara målat. Det kommer inte se konstigt ut tro?
För info så kommer vi inte ha några överskåp.
Tack på förhand
Liten fundering kring hur jag ska kakla ovanför köksbänken. Köksbänken kommer att börja 10cm in från väggkant och samma sak vid dörrkarm.
Gjorde detta för att matdelen inte skulle ha så trång passage som den haft i många år, 10 cm gör verkligen skillnad där.
Jag funderade på att göra som vanligt att man kaklar allt ovanför bänkskivan men hela vägen upp. Vad tror ni om detta rent estetiskt i och med att det blir gluggar på 10cm på varje sida där det kommer vara målat. Det kommer inte se konstigt ut tro?
För info så kommer vi inte ha några överskåp.
Tack på förhand
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Ser garanterat konstigt ut om du går hela vägen. Gör du ett avslut med en list kanske även uppåt
Låter vettigt med våtrumsfärg. Ni tycker inte att fläkten kan se lite ensam ut där det isåfall bara blir målat? Eller ska jag kanske avsluta där fläkten slutar. Jag låter inte hela röret gå up i taket utan låter den sitta med endast första kåpan. Vad tror ni?
Vi kommer att ha köksbänk och skåp på andra sidan också. tre 60 skåp och ett 40 skåpBirgitS skrev:
Vi har funderat en del på överskåp men det får bli ett senare inköp. Vi vill få rummet så luftigt som möjligt
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden