Byggahus.se

kärscher damsugare till blå bosch verktyg

1. 4
    Medlem Nivå 6
    Hej,

Jag har en KÄRCHER WD 6P Grovdammsugare som jag skulle vilja koppla till mina blå bosch verktyg.
    Jag har alltid använd en plastkoppling (tror de kallar den en muff) man fick med damsugaren och man var till tvungen att skära till. Jag tycker personligen lösningen inte är idialisk och jag skulle vilja ha en mer stabil (hård plast) konverter från käscher till blå bosch. Någon som kan rekomendera en lösning?

Mvh
    4fun

(förlåt dålig stavning, skrev från min padda i vrede när "muffen" hoppade ut)

2. 4
    Medlem Nivå 6
    Ingen som vet?

3. siggebo
    Verktygstokig Nivå 6
    Jag tog hjälp av en kompis med 3d-skrivare att göra adaptrar till excenterslipen och cirkelsågen. Funkar bra, men de är inte de hållbaraste.

• Laddar…
  4. Dheri
    Husägare · Nivå 10
    På Youtube finns det flera exempel på folk som gör dammsugaradaptrar av PVC-rör, verkar vara ganska smidigt.

• Laddar…
  5. 4
    Medlem Nivå 6
    Det ser ut som en bra lösning.
    Tycker dock det är lite konstigt att inte käscher har standard delar / konverters för de stora power till tillverkarna

6. M
    Medlem · Nivå 5
    Jag har 3D printat en adapter för att ansluta min Bosch kap och gersåg till Kärcher grovdammsugare.
    Hittade en färdig modell på Thingiverse.com.

Om man printar i PLA håller inte snäppfästena men PET borde det vara mer flex i.

/M

• Laddar…
  7. 4
    Medlem Nivå 6
    Skulle du kunna skicka ritningar till mig? (Hittar inte på sidan)

8. Bästa svaret

M
    Medlem · Nivå 5
    Denna tror jag det är.
    https://www.thingiverse.com/thing:3431711

Annars får du skicka ett PM så mailar jag modellen nästa gång jag sitter vid datorn.

/M

• Laddar…
  9. A
    Medlem Nivå 1
    Jag köpte en kärchersug igår och kopplade den till min gcm 8 sjl. Funkade bra med den mjuka tratten som följde med dammsugaren. Den sitter hur bra som helst inne i sågen.

10. M
    Medlem · Nivå 5
    • Laddar…
  11. 4
    Medlem Nivå 6
  12. fatsug
    Renoverare Nivå 3
    • Laddar…