Kärcher fönstertvätt, wv50, något att ha?

60k läst  30 svar

1. G
    Medlem Nivå 6
    Funderade på en batteridriven fönstertvätt ifrån Kärcher. Fungerar den, eller blir resultatet varken bättre eller sämre än om man tvättar på gammalt hederligt vis? Någon som har erfarenhet?

2. Nusnäs
    Medlem Nivå 5
    Jag har en sådan och är mycket nöjd med den, underlättar verkligen fönstertvättandet, kan rekommenderas.

3. phl
    Medlem · Nivå 14
    Jag skulle vilja säga att hushållsnära tjänster underlättar fönstertvätten =)

4. prototypen
    Medlem · Nivå 20
    Jag väcker denna tråd då fönstertvättaren fortfarande finns kvar i Kärchers sortiment
    Finns det några nya åsikter om funktionen och användbarheten?

Protte

5. foppa72
    Medlem Nivå 6
    jag köpte en inför vårens fönstertvättande och tycker att den fungerar riktigt bra. Inget slabbande med vatten som rinner. Har ännu inte provat med något annat medel än Kärchers egna men det bör ju fungera med vilket fönsterputsmedel som helst gissar jag. Det i och för sig bara en avancerad fönsterskrapa men den underlättar. Hittar du den för under en femhundring tycker jag att den kan vara värd sitt pris, men inte 795 kr som jag har sett att den kostar lite varstans. (köpte min på amazon)

• Laddar…
  6. K
    Medlem Nivå 2
    Bara för att klargöra så (alla säkert vet) så är det en liten "våtdammsugare" 50 modellen är gul och har en bredd på skrapan, 70 modellen är vit och där följer det med 2 bredder (en bred samma som 50 och en smal typ 15 cm ) annars samma maskin

Med vänlig hälsning, Micke

7. K
    Medlem Nivå 2
    Finns flera olika paket har jag märkt ... Ica Maxi har sålt en 50 modell för runt 500;- men då har typ "alla" tillbehör plockats ut, så kolla vad som medföljer .

8. A
    Medlem Nivå 5
    Den e helt kanon, köpte min häromdagen

Nu är det nästan kul att putsa fönster

Fick tips i butiken att i stället för att köpa dyrt specialmedel så kär man vatten med någon droppe diskmedel i. Detta funkade helt kanon.

OBS kolla prisjakt då det skiljer en hel del i pris i olika butiker för samma sak.

9. D
    Medlem Nivå 5
    Japp kan bara hålla med att de är rätt smidiga. Har putsat två gånger med den vanliga, ej plusvarianten. Spraja på med en blomspruta och sug upp med Kärchern.

10. K
    Medlem Nivå 8
    Det blir kul att putsa fönstren med en sådan. Otroligt smidigt och bra.

11. Dede77
    Medlem Nivå 7
    Vad är det som skiljer i modellen som heter plus?
    Finns en på ett stort tysk byggvaruhus som heter wv50 set. Är det samma som plus-modellen?

12. K
    Medlem Nivå 2
    Vad jag vet (jag säljer dom) så finns det två modeller 50 och 70 ... Samma maskin men det följer med två bredder på skrapan på 70 modellen och sedan vinns det tydligen (som vi inte säljer) en bantad kartong av 50 modellen dom saknar "alla" tillbehör (blomsprutan med tvätt-duk osv) men det kommer ju nyheter hela tiden så dom kanske har klämt i något mer i kartongen å kallar den för "plus" Med vänlig hälsning, M

• Laddar…
  13. Bricco
    Medlem Nivå 9
    Min gav upp efter 1 säsong. Öppnade den och motorn helt sönderärgad. Svag konstruktion. Får se om jag köper ny. Var nöjd tills den brakade men 500kr per år känns så där..

14. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 16
    Jag har till slut insett att det finns ett maxmärke på "slaskvattenbehållaren". Suger man upp över det märket börjar den spruta vatten genom "motorventilationshålen". Säkert inte nyttigt i längden. Kan du ha råkat ut för samma sak?

15. mariatherese
    Medlem Nivå 8
    Jag är inte alls nöjd. Sprayflaskan läcker så man får tensider över händerna. Tvättvätskan luktar kattpiss och är således inte så kul att få över händer och fönsterbrädor.

Ganska lite av vätskan sugs upp av själva maskinen och på en spegel med sidoljus så syns ganska rejäla mängder ränder hur man än kämpar.

Maskinen är så klumpig så när man kommer till botten av fönstret så måste den vinklas utåt och då slutar sugfunktionen att fungera.

Jag kanske är ovanligt bra på att tvätta fönster med vanlig gummiskrapa men jag tycker det resultatet är bättre.

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: