Byggahus.se

Känt influencerpar hänger ut sin hantverkare på nätet

1. B
    Medlem · Nivå 9
    Förtal utfört av influensers är media!
    Rabatter och korruption i byggbranchen är också inblandat

2. F
    Medlem · Nivå 10
    Man undrar ju hur världen ska gå runt i framtiden när alla ska arbeta som "influensers".

• Laddar…
  3. B
    Allvetare · Nivå 14
  4. B
    Medlem · Nivå 9
    Ja när influensers kan tom bli stämda för förtal av hantverkare!
    En hantverkare som också är influencer men som i detta fall försöker vara anonym?

• Laddar…
  5. S
    Medlem · Nivå 6
    Infuencers är inte mer media än vem som helst med ett facebook-konto...

Men du får gärna berätta på vilket sätt rabatter är inblandade i det här ärendet.

• Laddar…
  6. B
    Medlem · Nivå 9
  7. B
    Medlem · Nivå 9
    Hantverkare har blivit media i samband med reality tv...
    Rabatterna har blivit ett sätt att köpa reklam av media!
    Influensers har i mångt och mycket uppstått i kopplingen till marknadsföring och är därför i direkt konflikt!

Denna tråd är därför tydligt branchberoende och Beijers försök att förlöjliga byggkunderna på hantverkarnas bekostnad en annan variant!

Förtalet av hantverkaren som nu är anmält är viktigt för byggbranchen då den svenska byggbranchen är väldigt märklig!

Rabatter bygger nämligen upp ett skråväsende i konflikt med det juridiska och det av kunderna önskade!

Konflikten mellan dessa influensers hamnar även mitt i denna

8. S
    Medlem · Nivå 6
    Åkeeeeej.... *backar sakta undan*

9. B
    Medlem · Nivå 9
    Hahaha ja så kan man göra med influensers!

10. Nefrums
    Hobbysnickare · Nivå 9
    Alltså man borde ju kanske bli influenser! Jag menar vad är poängen med att vara tramsig på internet helt gratis?!? :crysmile:

11. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Gratis?

12. B
    Medlem · Nivå 9
    Varför prata med någon?
    Influensers tjänar ju pengar på andras lust att läsa o prata på nätet?

13. Rkarlsson
    Medlem Nivå 5
    Det sjuka är att företag sponsrar sådant här. De ger saker och pengar till de här influencarna.
    Det jag avskyr med influensor är att de blottar barnen, folk är sjuka i huvudet och blottar gärna oskyldiga barn för att få uppmärksamhet och pengar.

Skulle inte förvåna mig om juice och makarna lundell sitter och käkar ballerina och har dollartecken i ögonen när de blev uppmärksammat.
    Hängde de inte ut förra ägaren av huset de köpte med ? De i princip titta väl inte på något i huset :p

14. B
    Medlem · Nivå 9
    Influenser verkar vara att skvallra och marknadsföra samtidigt... vore bra om det blev förtal !
    Ingen mår bra av att utsättas för förtal de kallar för influensers

15. Rkarlsson
    Medlem Nivå 5
    Ja visst borde det blir något av detta. De kan ju i princip säga precis vad de vill, fansen tror blint på dem, vilket kan bli farligt för den utsatte.

• Laddar…