Byggahus.se

Känner mig besvärlig nu.....

1. H
    Medlem · 23 inlägg

Husbygge

Medlem
    Vi fick nybyggnadskarta som vi skulle lämna in till kommunen för bygglov men var inte nöld de hade inte ritat vårt hus i linje med gatan, vi klagade och har nu fått ett nytt förslag men nu har de ritat vårt hus mycket närmare vägen än vad vi vill ha.... vad ska man göra .... känner mig så omständig....

2. F
    Medlem · Södermanland · 200 inlägg

fredrik_o_sara

Medlem

Re: Känner mig besvärlig nu.....

Det ska du inte behöva känna dig, det är ju trots allt ändå du som ska bo i huset sen..

3. S
    Medlem · 5 inlägg

Snickaren

Medlem

Varför ritar du inte in ett förslag själv på nybyggnadskartan och lämnar in det???

4. A
    Medlem · 275 inlägg

annawb

Medlem

Du ska absolut inte känna dig besvärlig! Du ska se till att du får det du vill ha, annars kommer du ångra dig. Var trevlig och tala om hur du vill ha det, rita gärna ut hur huset ska ligga med mått och allt och lämna in.

Kör hårt! ;D

5. H
    Medlem · 23 inlägg

Husbygge

Medlem

Vi har ritat in precis hur vi ville ha huset men....
    Har pratat med dem och de sa att vi kunde stryka 6:an och skriva 7 meter istället direkt på bygglovet.
    Känns lite udda att kladda på ett sådant papper, men... det kanske fixar sig till slut....

6. L
    Medlem · 376 inlägg

ledighetskommiten

Medlem

Känn dig absolut inte besvärlig! Du ska leva med huset en lång tid. Tyvärr finns det en massa småpåvar bland alla duktiga bygglov- och bygganmälanshandläggare. Dessa tror att de kan bestämma mer än de har rätt att göra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.