Källarvägg av betong, sen på med kakel?

3k läst  1 svar

1. F
    Medlem Nivå 3
    Hej!

Har vandrat runt halva Internet tror jag i hopp om att finna någon vettig lösning, sen hamnade jag här.:)
    Sitter med ett projekt som jag inte planerat klart innan jag började märker jag nu.

Ska göra.
    Värmegolv (ebeco med cable board)
    klinker på golvet.
    kakel på väggen.

Det jag fattar hur man gör är att lägga golvet med flytspackel fix primer osv osv
    elen och inkopplingen av golvvärmen gör en elektriker i släkten så den biten är lugn den med.

MEN, det jag inte har planera eller fattar riktigt hur det ska vara, mer hur man bör göra än hur man gör det, om någon fattar. :confused:

Problem, vid läggningen av golvvärmen med cable board spackel osv osv så bygger ju det höjd på betonggolvet. Då har jag 3 betongväggar med gammal tapet, tapeten tar jag bort och skrapar av den lösa fasadfärgen som annars sitter som berget. Ok där eller? Eller ska man sätta något på väggen innan man kaklar?

4:e väggen är en gipsvägg mot bastun. Den är torr och inf så det är inga problem, men hur gör jag där?
    Är det bara att bygga på köra flytspackel och se glad ut trots att det är mot gips? Eller ska man fuktspärra gipset en bit ner mot väggen? gipset är som sagt torrt men lite sprucket, räcker nog med spackel för att bli som nytt?
    Är ett Spa så det är inte konstant vatten duschen ligger i ett annat rum. endast vatten från badkaret kan hamna på klinker och kakel (golv vägg).

jag kanske hamnade i fel avdelning nu, men jag chansar på att någon vänlig själ kan hjälpa lite :)

/pelle

2. F
    Medlem Nivå 3
    Glöm detta, ibland ska man inte skriva innan man tänker

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: