Dax att måla och fixa trappen. Ett rum är nu inrett som ”ungdomsrum” och trappen kommer att användas ofta. Den är placerad i garaget och blir inte påverkad av regn.
Huset är nyligen omdränerat men den stora väggen ligger under garage plattan och därför gick det inte att komma åt den sidan. Det kommer att vara viss fukt i nedre delen.
1. Trappen - hela ska målas om. Vilken typ av färg passar? Att måla på befintlig färg och som fäster på ren betong.
2. Behöver jag hyra någon slipmaskin att använda till detta eller räcker hand färgskrapa och slippapper?
3. Den rosa väggfärgen ska bort hela. Vilken typ av färg och hur mycket måste slipas bort?
Slutresultatet ska bli gråa trappsteg med klippt och tejpad nylonfilt på stegen. Väggen ska vara standard vit.
Huset är nyligen omdränerat men den stora väggen ligger under garage plattan och därför gick det inte att komma åt den sidan. Det kommer att vara viss fukt i nedre delen.
1. Trappen - hela ska målas om. Vilken typ av färg passar? Att måla på befintlig färg och som fäster på ren betong.
2. Behöver jag hyra någon slipmaskin att använda till detta eller räcker hand färgskrapa och slippapper?
3. Den rosa väggfärgen ska bort hela. Vilken typ av färg och hur mycket måste slipas bort?
Slutresultatet ska bli gråa trappsteg med klippt och tejpad nylonfilt på stegen. Väggen ska vara standard vit.
Produkter som diskuteras: "färgskrapa"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Blekinge
· 10 306 inlägg
Jag hade ett liknande projekt för några år sedan och då har jag lagt klinker på trappan, både sättsteg och plansteg, samt 2 dm upp på väggen. Sedan vit färg på väggen. Blev mycket bra.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur fylls en spygattbrunn i källartrappa på bästa sätt?
Vatten & Avlopp -
Laser för både utom- och inomhusbruk?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hur tätar man ett spygatt permanent i en källartrappa?
Vatten & Avlopp -
Måla på trävägg inomhus
Färg, Måla & Tapetsera -
Ny källartrappa på ny plats inomhus vad kostar det och hur krångligt är det?
Byggmaterial & Byggteknik