Byggahus.se
Var medveten om att du ändrar förutsättningarna under plattan. Vad menar jag då med det? Jo, när du har golvvärme ökar du värmen under plattan och därmed också ånghalten. Fiss det intilliggande rum kan det finnas risk att man trycker upp fukt i dessa golv. Golvvärmen ska aldrig stängas av, inte sommartid heller. Anledningen är att då kan den förhöjda fukthalten stiga upp och orsaka fuktbesvär och även dra med sig otrevlig lukt.
Tartan

Gosh! Skall inte ha golvvärme....

Jag tänkte närmast på själva laminat golvet....tänkte bara köpa nåt billigt eftersom det skall ligga i källaren, hittade ett på Hornbach idag för 39kr/kvm......tjoho!
Spelar det nån roll om det är MDF el HDF kärna, vad är skillnaden mellan dem?

high density fiberboard / medium density fiberboard ... hård / mjukare

ish ?

Jag ger upp!!! Dammar för ohyggligt mkt, samt att sliprondellen från Mirka tog slut fort!

Blir till å hyra nån slip med dammpåse från Tidermans i gbg....

Va på Tiderman idag....1950 för en "ytfräs" med dammsugare i 2 dagar, NO WAY!
Åkte senare på kvällen till Silvan, de hade en slipmaskin, med bautaslippapper typ Korn 16 (mkt grovt), 238Kr/dygn, 180kr/slippapper (dubbelsidig), samt en platta att fästa pappret på 130kr....billigt! Hos sa att maskinen är helt "galen" mao riktigt bra!
Hon sa att applicera bara lite matolja på golvet innan du kör, så att du kyler ner, annars så kletas limmet/färgen.

Hmmm, matolja....börjar inte det å brinna vid överhettning typ?

Testade med vanligt vatten å spackelspade idag......kanonbra!!!

Lossnar aplätt! Slipper hyra maskin!

Yeah! ;D

Menar du vanlig spackelspade som man använder till väggspackling?? Fick du verkligen betongrent? Tog den verkligen bort all tjära?

finns ingen tjära!  ;D

Och jag, vanlig spackelspade ja...... :p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.