Byggahus.se

Kährs parkett vs Jem&Fixs "Styleklick"

1. ¤ akila ¤
    Medlem · Jönköping · 715 inlägg

¤ akila ¤

Medlem
    En del säger att prylarna Jem&Fix har är helt ok och mkt prisvärda. Själv är jag inte helt övertygad än... Men ett tips är att jämföra skarvarna. Ngn här på forumet spydde lite galla över Ikeas golv som tydligen är svåra att få ihop pga att skarvarna inte var lika jämna och fina som på ett dyrare golv.

200:- skillnad är rätt mkt i den prisklassen så jag tycker nog att kvalitén borde svikta på det billigare. Får ju även tänka på hur länge ni tänker er att golvet ska ligga där och om det är mkt/lite slitage. Fast väljer ni det billigare kan ni ju slänga ut det med gott samvete när det legat ett tag och ni vill byta stil ;)

2. N
    Medlem · Stockholm · 335 inlägg

niclasella

Medlem

Re: Kährs parkett vs Jem&Fixs "Styleklick"

Hej.
    Jag håller just nu på att lägga in 100kvm 14mm oljad askparkett som vi köpt på byggmax. Det har fungerat bra med det lilla jag börjat med men ska lägga klart imorgon.

Så om det finns intresse så skriver jag mer imorgonkväll.

Häls Niclas

3. N

niclasella

Medlem

Kanske hinner med några bilder imorrn men nu är man trött och måste sova skriver mer om kvaliten imorrn.

/Niclas

4. N

niclasella

Medlem

Hej igen.
    Nu har jag lagt 75kvm och på dessa 75kvm (24paket) så har jag samlat ihop 2 hela paket plus två plankor som har varit defekta på något sätt oftast en spricka mellan lamellerna. Jag åkte med dessa två paket + de två plankorna till byggmax och berätta som de var, och det var absolut inga problem att få nya paket (fick tillochmed 3st)
    det verkade nästan som de tyckte det var lite pinsamt att det var fel på så många.
    Så servicen var det inget fel på.
    Men det var lite hårda att få ihop ibland framför allt på längden.
    Det var svårt att få den sista plankan ihop eftersom då kan man inte slå rätt på med distansen utan måste använda slagjärnet och det blir inte lika mycket kraft.
    Men som sagt det går, och när golvet blev klart i stora rummet (75kvm) så var det helt underbart snyggt.
    Så utsendet är det inget fel på. :)  Grymt snyggt med oljad Ask helt enkelt.
    Passar kanon till all Valnöt vi har i köksdelen.
    Kan rekomendera det om man ska lägga själv och vill spara några kronor och kan tänka sig att åka tillbaka med defekta plankor.

Vet inte vad de andra golven kostar som ni tittat på men de vi titta på var 400:- dyrare per kvadrat och det blir 40 000:- tot och det kan jag åka många gånger till byggmax för.   + annat  ;)

Något mer ni vill veta så fråga på.

MVH en något trött i ryggen Niclas :)

5. N

niclasella

Medlem

Måste bara säga till M.Amarius att kährs golvet ni tittat på har vi med tittat på men tyckte att byggmax oljde Ask var mycket snyggare faktiskt. Det där med sidenmatt lack tror jag inte på har ett par bekanta som har det och det blir mycket lätt repor i den. Fast det blir det i oljad med men reperna syns inte efter några dagar i oljat och försvinner nästan helt när man oljar det igen. I den sidenmatta lacken så finns de där för alltid tyvär.

Våran erfarenhet.

PS Vi vill ha Kährs Ask London men pengarna räckte inte. 780:- kvm "suck" Men vi är helnöjda nu, måste säga att det golv vi har fått nu är kanonsnyggt.Ds

Häls Niclas

6. N

niclasella

Medlem

Måste bara berätta att leverantören av parkett till Byggmax ringde och frågade mig vad jag inte var nöjd med.
    Jag förklarade då för han att jag nu var nöjd (efter fått tre nya paket) men tyckte att det var lite för många av planken som inte var bra.

Men det var bra att de är intresserade av varför kunderna inte är nöjda och försöker förbättra det.

Häls Niclas

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.