Byggahus.se

Kähr 7mm eller 15mm

1. K
    Medlem · 119 inlägg

koho11

Medlem
    Är det någon som lagt in Kährs trägolv och i såfall vilken tjocklek? Är ni nöjda?

2. Abuquir
    Husägare · Västra götaland · 628 inlägg

Abuquir

Husägare

Re: Kähr 7mm eller 15mm

Hej!
    Vi la in ett stavanger golv på 15 mm. Ek med asklist i, ett så kallat skeppsgolv.
    Se sista bilden på min hemsida. Jag la in de 7 sista bilderna igår. Fick dærimot inte till måtten riktigt på ett par bilder, bla den sista så sængen blev liiite bred. Skall se om jag kan få till det senare idag.

Olof

3. Abuquir
    Husägare · Västra götaland · 628 inlägg

Abuquir

Husägare

Jag har fixat till bilderna nu och på sista bilden finner du golvet. Det är verkligen fantastiskt fint och gott har det luktat också, men det börjar avta lite nu.

//Olof

4. jarlh
    Medlem · 1 383 inlägg

jarlh

Medlem

Har fyra golv från Kährs, alla 15mm. Tre stycken bokparkett och ett ekparkett. Alla är vansinnigt snygga. Fast jag föredrar den äldre varianten med klarlack i stället för de nyare med sidenmatt lack.

Lägger man golvet själv kan jag berätta klickeriet fungerar utmärkt. Skulle själv inte försöka mig på klistervarianten.

Varför lägga 7mm?

5. K
    Medlem · 119 inlägg

koho11

Medlem

Har just beställt 90 m2 ek Genua 15mm till bottenvåningen och 60m2 Linnea ek 7mm till övervåningen. Anledningen till att köpa 7mm är bla att det är billigare samt att det är fina golv.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.