Hej!

Jag håller på att bygga en ny gips innervägg och skulle vilja dra kablar igenom väggen, hälst uppe så nära taket som möjligt.

Väggen kommer vara byggd med enkelgips och 45x70 reglar och jag vill få igenom en HDMI, 6 högtalarkablar och en strömkabel/apparat kabel som går till projektorn.
Vad jag förstått så måste eventuell kabeldragning genom vägen gå i någon form av rör och kunna kopplas ut utan att klippa av kabeln.

Är det någon som har gjort något liknande tidigare, hur löste ni det i så fall?

Är väl bara lägga in ett mindre vitt vvs rör eller liknande? Är ju inga speciella krav om det bara handlar om nåt eget. Största kontakten som ska igenom får väl styra dimensionen och gör man det lite snyggt är det ju inget som stör.

S Stefan1972 skrev:
Är väl bara lägga in ett mindre vitt vvs rör eller liknande? Är ju inga speciella krav om det bara handlar om nåt eget. Största kontakten som ska igenom får väl styra dimensionen och gör man det lite snyggt är det ju inget som stör.
Jag förstår! har du någon ide på hur man får till ett snyggt avslut? Vill ju gärna inte bara ha ett hål i väggen :)

Putsa till ändarna rakt och fint, kanske runda dem eller nåt. Sen låter du röret sticka ut en 10mm eller nåt sånt från ytan. Sen kan du tapetsera eller vad som. Gör man det snyggt så blir det ju inget man stör sig på även om det "syns"

Düsseldorff
Det finns mängder av kabelgenomföringar du kan köpa om du vill ha ett snyggare "avslut". Testa googla på "kabelgenomföring vägg" så får du se.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.