511 läst · 5 svar
511 läst
5 svar
Kabelgenomförning i yttertak (tegel + papp +råspånt) - Tips?
Hej,
Hur gör jag för att bäst dra upp en kabel igenom råspånt+täckpapp? Vad finns det för vettiga produkter som är så låga att de får plats under en 2kupig betongpanna?
Jag tänker sätta upp en liten POE-driven liten astrokamera som skall få sitta på taket riktad mot himlen. I och med att det är POE+ så är det ju inga konstigheter med elsäkerhet. Det är ju bara en tekniskt en RJ45 CAT6 för utomhusbruk. Jag kommer sedan slipa ett spår i en panna där kabeln kommer mynna ut.
Nej.. tänk inte ens tanken WIFI
Hur gör jag för att bäst dra upp en kabel igenom råspånt+täckpapp? Vad finns det för vettiga produkter som är så låga att de får plats under en 2kupig betongpanna?
Jag tänker sätta upp en liten POE-driven liten astrokamera som skall få sitta på taket riktad mot himlen. I och med att det är POE+ så är det ju inga konstigheter med elsäkerhet. Det är ju bara en tekniskt en RJ45 CAT6 för utomhusbruk. Jag kommer sedan slipa ett spår i en panna där kabeln kommer mynna ut.
Du har inte ventilerad nock?R Ryobimannen skrev:Hej,
Då slipper du göra hål i taket.
Annars verkar det finnas en hel del produkter för solceller e d.
Den här verkar lämplig.R Ryobimannen skrev:
https://sunlux.se/produkt/kabelgeno...4DazRFfJREx-7dwx0BTvgXbg3456v2tYaAv3dEALw_wcB
Liknande trådar
-
Sönderfrusen tegelkant runt husgrunden - hur skulle ni göra?
Byggmaterial & Byggteknik -
Montage av gips och pärlspont på tegelvägg.
Går det att fylla ut stort hål i tegel efter att pluggar rämnat?
Hur mura 30º hörn med tegel
Fästa grov regel i tegelvägg
Byggmaterial & Byggteknik